بازرسان نظارت بر انبارهای غیرقانونی کالا را تشدید کنند

از دی ماه سال گذشته اعتراضاتی در حوزه های اقتصادی و تامین معیشت مردم در استان قزوین صورت گرفت که بخشی از آن به تنظیم بازار مرتبط بود.

سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در جمع کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار کرد: احتکار موجب کاهش کالا و افزایش قیمت می‌شود و با نظارت جدی باید مراقب باشیم تا این تخلف وضعیت بازار را بیش از پیش آشفته نکند.

وی افزود: باید از انبارهای قانونی گزارشی از میزان کالاها به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه شود تا از وضعیت میزان کالا اطلاع کافی داشت و بازار را تنظیم کرد.

زرآبادی تصریح کرد: در روزهای اخیر با ارائه گزارش های مردمی و کشف کالاهای احتکار شده توسط سپاه و بسیج و نیروهای نظارتی تعدادی از این انبارها کشف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با اشاره به کشف کالاهای احتکار شده، بیان کرد: اگر برای توزیع این کالاها برنامه خاصی وجود نداشته باشد همین امر موجب التهاب و افزایش قیمت ها خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: از دی ماه سال گذشته اعتراضاتی در حوزه های اقتصادی و تامین معیشت مردم در استان قزوین صورت گرفت که بخشی از آن به تنظیم بازار مرتبط بود.
منبع : مهر

وی تصریح کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین در چهار سال اخیر توانسته رتبه نخست را در بین ادارات کل تعزیرات کشور به خود اختصاص دهد که جای تقدیر دارد.

زرآبادی بیان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان به سه الی ۴ روز رسیده در حالی که در برنامه اجرایی سازمانی، متوسط زمان رسیدگی برای تخلفات یاد شده ۲۰ روز است که این امر بیانگر تلاش مجموعه همکاران اداره کل تعزیرات حکومتی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بازرسان تعزیرات حکومتی به دلیل همکاری به صورت قراردادی از امنیت شغلی برخوردار نیستند و باید این مشکل برطرف شود تا انگیزه خدمت بیشتر شود.

وی یادآورشد: قانون حقوق مصرف کنندگان نیز نیازمند بازنگری است که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

زرآبادی گفت: برخی معتقدند بسیاری از التهابات کشور جنبه روانی دارد و واقعی نیست که بخشی از آن به قوانینی مربوط است که از طرف دولت صادر شده و متاسفانه از ابتدای سال تناقضاتی در این قوانین وجود دارد که این امر موجب ناآرامی در جامعه شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، واردات بی رویه را نیز در بروز مشکلات اقتصادی موثر دانست و نظارت بر آن را امری ضروری عنوان کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با مجموعه اقدامات انجام شده امیدواریم ضمن کنترل بازار شاهد کاهش قیمت ها در روزهای پیش رو باشیم.