بانوان در بهزیستی منشاء اثر هستند

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با بانوان شاغل در بهزیستی با اشاره به خدمات رسانی بانوان به قشر آسیب پذیر در این ارگان اظهارکرد: بانوان باتوجه به روحیه لطیف می توانند در بهزیستی خدمات رسانی بهتر و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با بانوان شاغل در بهزیستی با اشاره به خدمات رسانی بانوان به قشر آسیب پذیر در این ارگان اظهارکرد: بانوان باتوجه به روحیه لطیف می توانند در بهزیستی خدمات رسانی بهتر و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

زرآبادی اذعان کرد: 99درصد جامعه هدف بهزیستی دچار آسیب هستند و به همین علت هم بانوان بهتر می توانند باتوجه به روحیاتشان در خدمت این قشر باشند.

وی خواستار رعایت تناسب در بکارگیری آقایان و بانوان در سازمان ها شد و افزود: خوشبختانه آقای وارثی مدیرکل بهزیستی استان فردی توانمند و دلسوز است و در این اداره کل شاهد حضور چشمگیر بانوان هستیم.

زرآبادی با اشاره به افزایش میزان بانوان تحصیلکرده طی سالیان اخیر گفت: نگرش جامعه نسبت به بانوان تغییر یافته و شرکت در یک فعالیت اقتصادی برای بانوان می تواند استقلال مالی و اثبات توانمندی را به همراه داشته باشد.

مهندس زرآبادی افزود: بانوان باید به دنبال ایجاد تعادل بین وظایف خانوادگی و شغلی خود باشند که البته بسیاری از بانوان هم تمایلی به شاغل شدن ندارند.

زرآبادی با اشاره به تعداد کم بانوان نماینده مجلس گفت: در کشوری مانند افغانستان باید 30درصد نمایندگان خانم باشند که این اتفاق می تواند در کشور ما هم بیفتد.

وی با بیان اینکه قوانین ما خیلی منعطف نیست، افزود: باید به کارکنان مشاغل دارای آسیب های اجتماعی؛ توسط دیگر دستگاه ها خدمات رفاهی ارائه شود.

این نماینده مجلس ابرازکرد: افزایش مبلغ دریافتی افراد تحت حمایت بهزیستی و گستره بیماران از موضوعاتی بوده که توسط نمایندگان در مجلس پیگیری شده و امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم.

وارثی2منبع : برنا