تامین کالاهای اساسی آرامش را به مردم بر می گرداند

به دنبال رد طرح تامین کالاهای اساسی مردم در کمیسیون برنامه و بودجه زرآبادی، مهندس سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین که از طراحان این طرح است، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

مهندس سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایمنا خاطرنشان کرد: چنانچه طرح به دلیل بار مالی رد شده باشد، با اعمال تغییراتی در نگارش طرح می توان بار مالی را منتفی کرد.

عصر روز سه شنبه علی کاظمی، عضو هیٔت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام رد این طرح گفت: «طراحان طرح مذکور در تلاش هستند که با افزایش قیمت، دولت کالاهای اساسی را تامین کند و مانع گرانی آنها شود تا جامعه از این بابت آسیب نبیند. مخالفان این طرح اعتقاد دارند که تامین کالاهای اساسی بار مالی دارد که در طرح دیده نشده است و دولت از عهده آن بر نمی آید، از سوی دیگر باعث آشفتگی بیشتر و تلاطم قیمت ها می شود.»

زرآبادی در همین زمینه تاکید کرد: از آنجا مسئولیت بودجه کشور با دولت است، مجلس نمی تواند طرح هایی که بار مالی دارد را به تصویب برساند. به همین دلیل ما در مواقعی که طرحی بار مالی دارد، انجام آن را مشروط به اعمال در بودجه های سنواتی می دانیم و در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی هم می توانیم همین کار را انجام بدهیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره ضرورت این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد و لزوم برخورداری مردم از آرامش و اعتماد، گروهی از نمایندگان با تهیه این طرح، دولت را موظف کردند که حداقل مواد اولیه و غذایی مورد احتیاج مردم تامین شود.

وی افزود: بر اساس این طرح دوفوریتی، سازوکاری پیش بینی شد تا دولت اقلام مورد نیاز دهک های پایین را تامین کند.