باید بین مدارس دولتی و مناطق محروم عدالت اجتماعی اجرا شود

سیده حمیده زرآبادی گفت: آن دسته از دانش آموزان که در مدارس دولتی تحصیل می کنند از درجه آموزش کمتری در مهارت آموزی نسبت به مدارس غیر دولتی برخوردارند و باید بتوانیم تعادل مناسبی در این زمینه ایجاد کنیم که عدالت اجتماعی رعایت شود.

 

 

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین اختتامیه فعالیت های تابستانی سراسر کشور به میزبانی استان قزوین با حضور کاظمی معاون امور فرهنگی و پرورش وزارت آموزش و‌پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سالار قاسمی مدیرکل اموزش و پرورش استان قزوین و جمعی از مدیران و مسوولان استانی برگزار شد.
زرآبادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان کرد: از گذشته به دلیل وجود فاصله چند ماهه ای که بین تعطیلات تابستانی و سال تحصیلی وجود داشت، دغدغه خانواده ها، فعالیت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی بوده که همچنان ادامه دارد.
وی ضمن اشاره به رسالت آموزشگاه هایی که دانش آموزان برای برخورداری اوقات فراغت به آنها مراجعه می کنند گفت: نباید این فعالیتها محدود به تابستان باشد چرا که نتیجه ای حاصل نمی شود و مهارتها به دلیل فاصله زمانی سال تحصیلی به فراموشی سپرده می شود.
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدام خوبی که در آموزش و‌پرورش استان انجام شده، استمرار برنامه های اوقات فراغت و تنوع در نوع فعالیت ها در برنامه های اوقات فراغت تابستان می باشد.
زرابادی عنوان کرد: آن دسته از دانش آموزان که در مدارس دولتی تحصیل می کنند از درجه آموزش کمتری در مهارت آموزی نسبت به مدارس غیر دولتی برخوردارند و باید بتوانیم تعادل مناسبی در این زمینه ایجاد کنیم که عدالت اجتماعی رعایت شود. 
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث شکوفایی استعداد دانش آموزان با حضور در کلاسهای آموزشی تابستانی می توانند استعدادها شکوفا شوند.
زرآبادی افزود: نگاه ویژه به مدارس دولتی و مناطق محروم و روستایی باید وجود داشته باشد. به دلیل کاهش جمعیت روستایی برخی دانش آموزان در بحث آموزش های اوقات فراغت دچار مشکل می شوند‌ اگر با تمرکز برنامه بتوان برنامه هایی را برای روستاییان ایجاد کرد، بحث اوقات فراغت می تواند مثمر ثمر باشد.