حمایت از صنعت چاپ می تواند رونق سایر صنایع را هم موجب شود

به گزارش خبرنگارمهر، سیده حمیده زرآبادی در هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قزوین که عصر دوشنبه در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شداظهارداشت:جایگاه صنعت چاپ بالاست و تحول در عرصه صنعت را باید مرهون تکنولوژی روز آن دانست.وی بیان کرد: صنعت چاپ به پویایی صنعت بسته بندی هم کمک می کند و اگر بتوانیم از این صنعت حمایت کنیم می توان به رونق اشتغال و صنایع دیگر هم کمک کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی در هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قزوین که عصر دوشنبه در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: جایگاه صنعت چاپ بالاست و تحول در عرصه صنعت را باید مرهون تکنولوژی روز آن دانست.

وی بیان کرد: صنعت چاپ به پویایی صنعت بسته بندی هم کمک می کند و اگر بتوانیم از این صنعت حمایت کنیم می توان به رونق اشتغال و صنایع دیگر هم کمک کرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۹۰ شورای سیاست گذاری صنعت چاپ تشکیل اما مدتی بعد منحل شد و امروز خلاء نهادی که مشکلات این صنعت را پیگیری کند احساس می شود.

وی اظهارداشت: این که مجوز فعالیت در صنعت چاپ توسط سازمان صنعت داده می شود منطقی نیست زیرا این حرفه با فرهنگ و ارشاد ارتباط مستقیم دارد و باید متولی این کار وزارت ارشاد باشد.

زرآبادی یادآورشد: صنعت چاپ می تواند بسیار درآمدزا باشد اما هنوز نتوانسته ایم از این صنعت در حوزه اقتصادی بخوبی بهره برداری کنیم و این نقیصه باید برطرف شود.

وی اظهارداشت: صنعتگرانی که به صورت خصوصی کار می کنند با بخش دولتی رقابت کنند که منطقی نیست و انگیزه کار را کم می کند در حالی که لازم است از بخش خصوصی حمایت کنیم تا این فعالیت اقتصادی شود.

زرآبادی گفت: استفاده از دستگاههای چاپ دبجیتال در این صنعت می تواند هم هزینه خدمت رسانی را کاهش داده و هم سود بیشتری برای فعالان این عرصه فراهم کند و ما هم باید کمک کنیم تا با دادن تسهیلات مناسب، تجهیزات چاپخانه ها نوسازی و به روز شود.

وی اظهارداشت: مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات صنعت چاپ است که بزودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد تا بتوانیم آن را کاهش دهیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: اعطای تسهیلات کم بهره، بخشودگی مالیاتی، تامین سرمایه در گردش و نقدینگی از مشکلات این صنعت است که باید برای حل آنها اقدام کنیم.

در این مراسم از فعالان و پیش کسوتان، کارگران و کارمندان صنعت چاپ استان تجلیل شد.