حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل به حقانیت ایران کمک خواهد کرد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی آقای روحانی در حضور مقامات بلندپایه دیگر کشورها می‌تواند بستری را آماده کند که حقانیت و هویت ایرانی بر همگان ثابت شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این روزها بحث حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل داغ است و دراین‌بین، افرادی هم هستند که معتقدند امسال حسن روحانی نباید به آمریکا سفر کند. عده‌ای دیگر می‌گویند این سفر می‌تواند متفاوت از سفر و سخنرانی‌های گذشته باشد و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

در همین رابطه «سیده حمیده زرآبادی»، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: من معتقد به گفت‌وگو و دفاع از منافع کشور هستم. عدم ارتباط در سطح بین‌المللی هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد داشت و می‌تواند باعث انزوای هر چه بیشتر ایران در دنیا شود. البته مذاکره با هر طرف خارجی همیشه باید از موضع قدرت باشد و ببینیم چقدر این نشست‌ها به نفع ملت خواهد بود.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: حضور در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی آقای روحانی در حضور مقامات بلندپایه دیگر کشورها می‌تواند بستری را آماده کند که حقانیت و هویت ایرانی بر همگان ثابت شود.

وی در پایان و در خصوص تحرکات برخی چهره‌ها برای عدم حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل، گفت: در کل هر چه قدر سیاست داخلی و خارجی ما با هم هماهنگ باشد قطعاً منجر به اقتدار ملی ایران در جهان خواهد شد. ما نباید در این دو حوزه متفاوت حرف بزنیم و متفاوت عمل کنیم. اگر قرار باشد به عزت ایران بیندیشیم باید یک‌صدا داشته باشیم و همیشه وحدت و مردم را مدنظر قرار دهیم. به‌شخصه حضور آقای روحانی در نیویورک را یک فرصت می‌دانم و امیدوارم درصورتی‌که این سفر انجام شود، نتایجی خوبی را برای کشور به بار آورد.