پیشنهاد اصلاح ساختار نمایندگان در مقابل لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بسیاری از نمایندگان اعتقاد دارند که وظایف سه وزارتخانه‌ها صنعت، ، راه و شهرسازی و کار به دلیل گستردگی که دارند اختلالاتی را به وجود آورده و راه کار آنها اصلاح ساختار درونی است.

سیده حمیده زرآبادی ، در خصوص مخالفت نمایندگان مجلس با تفکیک وزارتخانه‌ها، اظهار داشت: تفکیک وزارتخانه‌ها چندین بار در کمیسیون‌ها و صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و همواره با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شده است، نمایندگان زمان ارائه این طرح را مناسب نمی‌دانند زیرا باید ساختار جدید ایجاد و وزیر تعریف شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها هزینه‌های مالی زیادی دارد و در شرایط فعلی که نیاز داریم بیشتر به صورت عملیاتی اقدام شود به صلاح کشور نیست، گفت: در حال حاضر بسیاری از نمایندگان به این موضوع اعتقاد دارند که وظایف سه وزارتخانه‌ها صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل گستردگی که دارند اختلالاتی را به وجود آورده و راه کار آنها اصلاح ساختار درونی است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به اینکه برطرف کردن اشکالات و نقاط ضعفی که در سیستم این سه وزارتخانه وجود دارد با دادن اختیارات مضاعف و اصلاح ساختار درونی امکان پذیر است، ادامه داد: تفکیک وزاتخانه‌ها مشکلات خاص خود را دارد، سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیدی هستند و 85 درصد مردم با این وزارتخانه‌ها به صورت مستقیم و غیرمشتقیم ارتباط دارند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادات نمایندگان در مقابل درخواست تفکیک وزارتخانه‌های افزایش اختیارات، اصلاح ساختار و تغییر فرآیند آنها است.