افزایش هیجانی نرخ ارز با کمک سیاست های ارزی دولت و خود مردم کنترل شد

سیده حمیده زرآبادی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص وضعیت صنعت کشور قبل از شروع دور دوم تحریم ها و بعد از آن با بیان اینکه افزایش قیمت دلار ناشی از هیجانات موجود بود و بیشتر جنبه روانی داشت، افزود: بازار آزادی که وجود داشت به مواد اولیه ارتباط نداشت ولی متأثر از این شرایط بود به نحوی که تولیدکنندگان مواد اولیه خود را یا با ارز سنا یا نیما وارد می کردند.

وی ادامه داد: زمانی که دلار هیجانی در بازار وجود داشت عرضه کنندگان صنایع نیز قیمت اجناس خود را بالا بردند در حالی که هیچ ارتباطی با بالا رفتن نرخ دلار نداشت.
زرآبادی عنوان کرد: هرچقدر نرخ دلار به نرخ سنا نزدیکتر شود بحث کاهش قیمت کالاها را در بازار خواهیم دید، این کاهش قیمت در حال حاضر اتفاق افتاده ولی معاملات انجام نمی شود و دلیل آن نیز عدم ثبات نرخ ارز است.
نماینده مردم قزوین اظهار کرد: افزایش هیجانی نرخ ارز با کمک سیاست های ارزی دولت و خود مردم کنترل شد ولی به ثبات نرسیده است، برای اینکه ثبات نرخ ارز اتفاق بیفتد باید کار اقتصادی انجام دهیم و یک اتفاق اقتصادی و حرکت نظام‌مندی در سیستم مالی و پولی خود ایجاد کنیم که در این صورت نرخ آزاد به نرخ سنا نزدیک شده و شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نوسانات بازار ارز برای مردم پیامی دارد که آن اینکه از روی هیجانات تصمیم نگیرند افزود: مردم دارایی‌های خود را با این نوسانات تغییر ندهند زیرا ممکن است در طولانی مدت متضرر شود که با این کار به سوداگران فرصت سوء استفاده می دهند.