ادامه ساخت مترو هشتگرد به قزوین طرحی اقتصادی است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه ساخت مترو از هشتگرد به قزوین یک طرح اقتصادی و توجیه پذیر است که می تواند به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند و ما با جدیت پیگیر آن هستیم.

سیده حمیده زرآبادی در حاشیه افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین به رشت اظهارداشت: حمل و نقل یک موضوع تاثیرگذار و مهم در کشور است و یکی از راههایی است که می تواند به رونق اقتصادی کمک کرده و موجب صرفه جویی در هزینه ها شود و به سالم سازی محیط زیست هم کمک کند.
وی بیان کرد: پروژه راه آهن قزوین به رشت از سال 85 کلید خورد و امروز به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و پیش بینی شده حدود 10 میلیون تن بار و بیش از 3 میلیون مسافر در این مسیر جابجا شود.
زرآبادی تصریح کرد: مناطق غربی کشور در ایام تعطیل با ترافیک سنگین روبرو هستند و کاهش بار این ترافیک یکی از دغدغه های مسئولان است و راهکار اصلی آن توسعه شبکه ریلی است که راه آهن قزوین به رشت بخشی از این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی بیان کرد: این پروژه مسیری امن با جاذبه های گردشگری خوبی است که می تواند به رونق صنعت گردشگری استانهای قزوین و گیلان هم منجر شود و در کنار نقش اساسی در ترانزیت کالا در این عرصه نیز اشتغالزا باشد.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: سالانه بیش از 16 هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند و یکی از اولویت های مسئولان کشور برای کاهش این خسارت سنگین توسعه شبکه ریلی ایمن است.
زرآبادی گفت: در کنار این طرح مهم یکی دیگر از برنامه های استان باید پیگیری ادامه ساخت مترو هشتگرد به قزوین باشد تا بتوانیم به نیازهای آینده استان در جابجایی مسافر پاسخ دهیم.
وی اظهارداشت: وزیر سابق راه و شهرسازی با این طرح موافق نبود و داشتن مسیر راه آهن قزوین به تهران را جوابگوی نیازها می دانست در حالی که تعریف مترو و مخاطبان ان و نیازهایی که می تواند تامین کند با شبکه راه اهن جداست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قزوین با داشتن مراکز متعدد دانشگاهی و بی از 140 هزار دانشجو، بیش از سه هزار واحد صنعتی و بالغ بر 100 هزار کارگر برای جابجایی باید چشم انداز روشنی برای آینده داشته باشد که در این میان مترو می تواند بخشی از نیازهای دانشگاهی و صنعتی استان را برطرف کند.
زرآبادی گفت: از طرح ادامه مترو هشتگرد به قزوین نمی توان چشم پوشی کرد و با جدیت ان را دنبال می کنیم و امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی با آن موافقت و برای اجرا همراهی کند.
وی بیان کرد: نزدیکی به پایتخت و موقعیت جغرافیایی مناسب و مسر عبور چند استان کشور از قزوین، تردد بالا ایجاب می کند نسبت به توسعه شبکه ریلی و جاده ای همت کنیم تا هزینه های این بخش کاهش یابد.

زرآبادی تصریح کرد: زمینه دسترسی، کاهش هزینه ها و سوانح از دلایلی است که موضوع ساخت مترو به قزوین را توجیه پذیر می کند و به اشتغالزایی نیز منجر خواهد شد.