رویکرد کشور به حوزه صنعت باید مبتنی بر آینده نگری باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد کشور به حوزه صنعت باید مبتنی بر آینده نگری باشد که برای تحقق این حوزه باید به طرح های نو و خلاقانه و همراه با فناوری های جدید بهای بیشتری دهیم.

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت اپ با رویکرد صنایع هایتک در قزوین که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، افزود: باید از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه صنعت بپرهیزیم تا با ایجاد یک استراتژی متمرکز شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر صنایع داخلی باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اهمیت به موضوعاتی همانند ایده و خلاقیت باید از همان دوران کودکی و نوجوانی مورد توجه نظام آموزشی ما قرار گیرد و آموزش و پرورش باید فصلی مجزا در رئوس آموزشی اختصاص دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروزه خواندن و نوشتن به منزله داشتن سواد به حساب نمی‌آید بلکه ایده‌پردازی و خلاقیت محوری نشان می دهد که افراد تا چه حد اندازه از دانش لازم برخوردار هستند.
زرآبادی اظهار داشت: مسائلی همانند اشتغال ضربتی و بنگاه‌های زودبازده هرگز نمی‌تواند به توسعه اقتصادی منجر شود، چون از بن مایه علمی و زیرساختی بهره‌مند نیست و تجربه ثابت کرده که این اقدامات به دلیل نبود ایده پردازی ناقص می مانند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این رویداد استارتاپی 41 ایده شرکت داشتند که به نظر من به لحاظ ارزشمندی همه این ایده‌ها برنده هستند و باید مورد پیگیری مسئولان قرار گیرد.
زرآبادی با اشاره به مشارکت دانشگاه آزاد در برگزاری این رویداد،اظهار داشت: دانشگاه آزاد قزوین مرکز خلاقیت‌هاست اما باید اذعان کرد بیشتر دانشگاه‌های ما در حوزه بازار کسب ‌وکار نیازسنجی نکرده‌اند و مدارکی که به فارغ التحصیلان اعطا می شود، همواره بدون برنامه ریزی و آینده نگری است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درحال حاضر به دلیل عدم ارتباط موثر میان دانشگاه و بازار کار، بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان مرد و 60 درصد فارغ‌التحصیلان زن بیکار هستند.
زرآبادی یادآور شد: طی بازدیدهایی که بنده از واحد‌های صنعتی داشتم، بخش اعظم مشکلات ما در واحد‌های صنعتی از نوع مدیریتی است و اگر یک ایده به کارخانه تزریق شود، می تواند دگرگونی مثبتی در این واحدها ایجاد کند.
در نخستین رویداد استارت آپی صنایع قزوین با رویکرد هایتک (فناوری بالا) 150 شرکت کننده حضور داشته و بیش از 40 ایده کسب و کار نو در بخش صنعت ارایه دادند.