طرح تشکیل کمیسیون ویژه «زنان» به زودی در صحن علنی بررسی می‌شود

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان در مجلس شورای اسلامی گفت این موضوع در دستور جلسات صحن علنی مجلس قرار دارد و هنوز مطرح نشده است و قرار است به زودی در صحن علنی بررسی شود.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت راه‌اندازی کمیسیونی ویژه برای زنان گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت هستند و جوانان بیش از یک چهارم جمعیت کشور را در بر دارند، مسایل آنها از موضوعات مهم و حساس کشور است و به همین دلیل داشتن یک کمیسیون ویژه که به خوبی بتواند به مسائل زنان و خانواده رسیدگی کند، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور ما استحکام خانواده و تقویت بنیان آن و و مسائلی همچون طلاق، نرخ ازدواج، سلامت خانواده و غیره یکی از چالش‌های مهم است، گفت: باید در حوزه وضع قوانین، متناسب با خانواده نگاه شود. بنابراین حوزه خانواده به شدت به فعالیت کمیسیونی ویژه نیاز دارد و انتظارات از نهاد قانونگذار به گونه‌ای است که لازم بود در مجلس شورای اسلامی به این موضوع به طور خاص پرداخته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هدف از طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان نگاه به مسایل خانواده است، اظهار کرد: وقتی یک کمیسیون ویژه زنان در نهاد قانونگذاری وجود داشته باشد با قدرت بیشتری عمل می‌کند. البته نباید فراموش کرد که برای حل مشکل زنان، باید زنان و مردان به یکدیگر کمک کنند.

زرآبادی یادآور شد: سابقه تشکیل کمیسیون زنان و خانواده به مجلس پنجم برمی‌گردد که به مسائل زنان، جوانان و خانواده رسیدگی می‌کرد، اکنون نیز این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد و هنوز مطرح نشده است و به احتمال زیاد این موضوع امروز یا طی روزهای آینده بررسی شود.