کارگروه اشتغال استان قزوین با نگرش جدید تشکیل شود

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان که در استانداری برگزار شد، افزود: باید این کارگروه به گونه ای تشکیل شود که هر دستگاه موانع اشتغالزایی پیش روی خود را در آن مطرح کند تا موانع استانی و ملی با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفع شوند.

وی گفت: روال جلسه کارگروه اشتغال استان با نام آن چندان مناسب نیست و در آن تنها به گزارش میزان تسهیلات پرداختی بانک ها بسنده می شود در حالیکه باید به موضوعات اشتغال پایدار، مشکلات این حوزه و راهکارهای رفع موانع پرداخت شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای تشکیل این جلسات درست نیست و تعریف شغل را درست ارایه نکرده ایم به همین دلیل ارایه آمار اشتغالزایی 20 هزار نفری در استان موجب بدبینی مردم می شود.
وی اضافه کرد: همیشه آمار اشتغال برای ما سوال بوده است که اگر به تفکیک و با نام دقیق تر مطرح شوند زحمات کشیده شده در این زمینه بیشتر دیده می شود.
این نماینده ادامه داد: باید موضوعات اشتغال استان به صورت شفاف مطرح شوند تا بتوان با دقت و نظر قاطع در این خصوص تصمیم گیری و اعلام نظر کرد.
زرآبادی اضافه کرد: باید بر کاریابی های سطح استان نیز نظارت بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود چه میزان دریافتی و چه مقدار اشتغالزایی داشته اند.