ناوگان ریلی استان از کیفیت مطلوب برخوردار نیست/ مشکلات محیط زیستی پروژه الموت به تنکابن رفع شد

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از مباحثی است که در همه کشورها اهمیت فوق العاده‌ای دارد.وی افزود: پروژه راه آهن قزوین_رشت از سال ۱۳۸۴ کلید خورد و با افتتاح آن جابه جایی ۲میلیون مسافر و ۷ونیم میلون تن بار انجام می‌شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما بتوانیم از مسیرهای کوتاه تر تعداد مسافرهای بیشتری را جابه جا کنیم ضمن صرفه جویی که در سوخت و زمان می‌شود یک خدمت ارزنده‌ای هم به مردم است.

زرآبادی عنوان کرد: مسیرهای مواصلاتی که در استان وجود دارد به ویژه مسیرهایی که به مناطق شمالی کشور می‌رود به دلیل جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای مطلوبی که دارد معمولا در تعطیلات برای مسافران چالش‌هایی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: مسافران باید در این مسیرها زمان زیادی را سپری کنند که افتتاح قطار قزوین_رشت می‌تواند کمک کند که بار ترافیکی کاهش یابد و خود آسایش مردم را به همراه دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ناوگان ریلی و حمل و نقلی استان است گفت: واگن‌ها و سرویسی که در قزوین استفاده می شود از نظر من درجه مطلوبیت خوبی ندارد.

زرآبادی بیان کرد: امیدوارم علاوه بر افتتاح پروژه های حوزه حمل و نقل ریلی به نوسازی و ارتقاء کیفیت خدمات و امکانات این ناوگان هم توجه شود.

وی افزود: استفاده از قطارهایی که تندروتر و پیشرفته تر هستند تا زمان کمتری را برای رسیدن به مقصد داشته باشیم باید در اولویت باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: یکسری مکاتبات برای این موضوعات انجام دادم و قولهای ضمنی از مسئولین گرفتم اما نکته این است که برای اجرایی شدن به وضعیت اقتصادی کشور هم مرتبط است اما ما تلاش می کنم که تحقق یابد.

وی ادامه داد: مردم قزوین با توجه به اصالت و فرهنگی که دارند و مجاورت با پایتخت باید از خدمات بهتری در حوزه ریلی داشته باشند.

زرآبادی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل ریلی تهران هم تنوع خیلی خوبی دارد و هم کیفیت سرویس‌ها بهتر است و من فکر میکنم نزدیکی قزوین به پایتخت باید این امتیاز را برای مردم قزوین داشته باشد که از خدمات باکیفیت بهره مند شوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: بحث دیگر مربوط به قطار شهری است که استان قزوین باید از مترو حداقل تا محمدیه بهره مند شود تا بخشی از بار ترافیکی محور قزوین_تهران و قزوین_کرج کمتر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود چشمگیر دانشگاه ها و دانشجویان در قزوین احداث و راه اندازی مترو مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مترو برای استان چندین مرتبه پیشنهاد داده شده بود بود اما زمانی که آقای آخوندی وزیر بودند بیشتر تاکید بر توسعه راه اهن بود و می‌گفتند نمی‌توانیم در دو بخش هزینه کنیم.

ایجاد مترو و قطار شهری برای استان قزوین ضروری است

زرآبادی تصریح کرد: مترو هم برای حمل و نقل استان موثر خواهد بود و امیدواریم آقای اسلامی بر این موضوع توجه بیشتری داشته و ترتیب اثر دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: رویکرد قطار شهری و قطار بین شهری متفاوت است و ایجاد یکی نفی آن یکی نمی‌شود چون کارکردهای متفاوتی دارند و ما این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: قزوین گلوگاهی است که استان‌های غربی را به هم متصل می‌کند اما در بسیاری از راه ها با مشکلات روبه رو هستیم؛ بهسازی راه های روستایی از جمله محور بوئین زهرا و ساوه و بخش‌های روستایی جاده الموت در برنامه است و برای آن‌ها مصوباتی هم وجود دارد

زرآبادی عنوان کرد: متاسافانه بحث اعتبارات به کندی محقق می‌شود که در سرعت اتمام پروژه تاثیر دارد اما امیدوارم این اتفاق در کمترین زمان بیفتد و اعتبارات تخصیص یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک افزود: پروژه جاده الموت به تنکابن در حال انجام است، یکسری مشکلات محیط زیستی داشت که این مسئله در بخش استان قزوین برطرف شده اما در استان مازندران هنوز حل نشده است و در حال پیگیری است.

وی در پایان گفت: طبق برنامه پروژه الموت باید تا الان افتتاح شده بود اما پارامترهای زیادی وجود دارد که نمی توان زمان مشخصی را برای اتمام پروژه اعلام کرد با این وجود ما تلاش می‌کنیم.