تامین اعتبار قانون حمایت از معلولان در بودجه پیگیری می‌شود

سیده حمیده زرآبادی درباره قانون حمایت از معلولین اظهار کرد: این قانون در سال ۱۳۹۷ تصویب شد و با توجه به اینکه بودجه سال ۹۷ در سال ۱۳۹۶ بسته شد قاعدتا برای قانون حمایت از معلولین بودجه ای در نظر گرفته نشد.

وی افزود: برای اجرای قانون حمایت از معلولین با مشکل مواجه بودیم چون برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته نشده بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در لایحه بودجه ۱۳۹۸ این موضوع دیده شده؛ هنوز دولت لایحه را به مجلس تقدیم نکرده است اما با پیگیری‌هایی که داشتم این قانون در نظر گرفته شده و برای اجرای آن اعتبار گذاشتند.

زرآبادی عنوان کرد: اگر هم دولت در لایحه بودجه‌ای برای قانون حمایت از معلولین در نظر نگرفته باشد ما می‌توانیم در مرحله پیشنهاد این مسئله را بگنجانیم؛ هدف ما این است که این قانون اجرایی شود و برای آن اعتبار در نظر بگیرند.

وی در خصوص مشکلات معلولین در زمینه افزایش هزینه دارو و اقلام مورد نیاز، اضافه کرد: بحث‌های حمایتی وجود دارد که سازمان بهزیستی مبالغ پرداختی به معلولان را افزایش داد اما باتوجه به این افزایش قیمت‌ها قاعدتا این مبلغ هم نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه‌های بهزیستی قرار گرفته که مراکز درمانی رایگان‌تری برای معلولان اختصاص دهد و این باید پیگیری شود چون در بحث پرداخت برای هزینه‌های درمانی دچار مشکل شدند.

زرآبادی در پایان افزود: من فکر می‌کنم بهترین راه برای حمایت از معلولان بودجه است که دولت باید این موارد را در آن مدنظر قرار دهد.

منبع: شاخص نیوز