بازار فروش صنایع دستی مغفول مانده است

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی دوشنبه شب در آیین گشایش دومین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در قشم افزود: رونق نداشتن بازار فروش صنایع دستی باعث سرخوردگی فعالان این حوزه و در طولانی مدت باعث رکود دوباره تولید این صنایع می شود.

وی ادامه داد: هم اینک بازارها بیشتر سنتی هستند که باید با استفاده از فناوری های نوین به سمت فروش اینترنتی و کسب و کارهای نوین پیش رفت که به دلیل جذابیت بیشتر، جذب حداکثری مخاطب را در سطح بین المللی به همراه دارد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در کنار فعالیت ماهران و استادان برای تولید صنایع دستی با کیفیت بالا، باید در حوزه بسته بندی مناسب نیز تحولی ایجاد کرد تا ارزش افزوده محولات بیشتر شود.
وی افزود: یکی از نقاط قوت تولیدات صنایع دستی، امکان فعالیت بانوان است که به عنوان یکی از ظرفیت های کم نظیر این حوزه مطرح است و نتایج مطلوبی هم در روحیه زنان فعال در این حوزه و هم در ارتقای کیفیت تولیدات مشاهده می شود.
وی یاد آور شد: برای افزایش سرعت در حوزه رونق گردشگری منطقه های آزاد، باید هم افزایی مناسبی بین دستگاه های مربوط ایجاد شود.
عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هزینه سفر به جنوب کشور بالاست که این امر موجب افزایش سفر به خارج از کشور و خروج ارز می شود.
زرآبادی تاکید کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفت تا هزینه مسافرت به جنوب کشور کاهش پیدا کند و مسافران و گردشگران پول خود را به جای هزینه برای پیمودن راه، در داخل شهرها و برای رفع نیازهای خود هرینه کنند.