دولت باید در کنار مردم و تولید قرار گیرد

راهکارهای خروج از وضعیت بحرانی موضوعی بود که خبرنگار مهر با سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت.

وی گفت: اگر افراد دارای شغل هم باشند از تأمین نیازهای اساسی به دلیل کمبود دستمزد و برخوردار نبودن از پوشش تأمین اجتماعی عاجزند و بی توجهی به موضوع اشتغال، وضعیت نامطلوب صندوق‌های بازنشستگی، نمودار ترکیب سنی شاغلان، افزایش ابعاد مسائل بازنشستگی موضوعاتی هستند که پتانسیل تبدیل شدن به بحران اجتماعی جدی در آینده کشور را دارندبنابراین وضعیت بیکاری بایدبررسی شده و راهکار های مناسبی برای رفع آن ارائه شود.

وی افزود: در کنار مسئله بیکاری آمارها حکایت از آن دارد به طور متوسط ۴۷ درصد از شاغلان تحت پوشش بیمه و ۵۳ درصد فاقد بیمه هستند و این موضوع وضعیت پیش رو را برای نیروی کار شاغل نیز مبهم می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نرخ بیکاری جوانان در برخی از مناطق بین۵۰ تا ۶۳ درصد است، تصریح کرد: مهمترین دلایل دستمزد پایین و وضعیت نامطلوب نبود سیاست‌ها و قوانین جامع برای حمایت از بیکاران متقاضی کار، نبود متولی مشخص برای حمایت از شاغلان و بیکاران، نبود سیاست‌های روشن و عملیاتی است.
وی بابیان این مطلب که بایدسیاست‌های ثبات اقتصادی کلان داشته باشیم گفت: نوسانات بازار و تغییر لحظه ای قیمت ها شرایط را برای مردم سخت کرده و دولت موظف است با قرار گرفتن در کنار مردم و حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران شرایط را به سمت ثبات و آرامش هدایت کند