مسئولان ملزم هستند تا به قشر زحمتکش پرستاران توجه ویژه ای داشته باشند.

سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ما باید قدر پرستاران را بدانیم و ضمن مقدس شمردن حرفه آنان، از این انسان های فداکار و پرعاطفه تشکر و قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: پرستاران با مشقت فراوان، تعهد کاری و اخلاقی از بیماران در مراحل دشوار مواظبت و حمایت می‌کنند و همواره تا زمان بهبودی بیمار در کنار او هستند.
زرآبادی با بیان اینکه سلامت جزو مسایل مهم زندگی به شمار می رود، اظهار داشت: مجموعه‌ پزشکی، پرستاری و دستگاه‌های سلامت و درمان تامین کننده سلامت به عنوان یک نعمت بزرگ الهی در جامعه هستند و باید از زحمات کشیده شده در این راه قدردانی کرد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به چالش های روحی و روانی پرستاران در حین انجام وظیفه اشاره و یادآور شد: همدردی پرستاران در قبال دردمندی بیماران گرچه صواب اخروی دارد، اما بسیار فرساینده و سنگین است تا جایی که مسئولان را ملزم می کند تا به این قشر زحمتکش توجه ویژه ای داشته باشند.
زرآبادی با اشاره به مصادف شدن روز پرستار در نظام جمهوری اسلامی با ولادت حضرت زینب کبری‌ (س)، تصریح کرد: همزمانی این 2 مناسبت بسیار پرمعنا بوده و به ما یادآوری می کند آن حضرت که نمونه برجسته تاریخی در بین زنان عالم به شمار رفته و همواره از برادران و رزمندگان اسلام پرستاری به عمل می آورد باید چراغ راه، الگو و سرمشق زندگی پرستاران ما نیز باشد.