بودجه 98 به دنبال مهار تورم و خروج بازار از رکود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به تورم و رکود حاکم در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: دولت برای کاهش تورم در جامعه به تحرک در بازار اقتصادی تاکید داشته و با افزایش بودجه عمرانی در تلاش است تا رکود را از بین ببرد. 

سیده حمیده زرآبادی با بیان اینکه درآمدهای دولت از فروش نفت در بودجه 98 کاهش داشته است، اضافه کرد: با این وجود مهار تورم از مهم ترین موضوعاتی است که در لایحه بودجه 98 به آن تاکید شده و دارای 2 بخش خانوار و بنگاه ها است. 
زرآبادی در مورد مهار تورم در خانوارها تصریح کرد: اختصاص 25 قلم کالای اساسی با ارز چهار هزار و 200 تومان می تواند بخش زیادی از مشکلات تورمی در بین مردم بویژه اقشار کم درآمد را کاهش دهد. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به لزوم مهار تورم در بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه تسهیلات کم بهره برای واحدهای تولیدی از موضوعاتی است که باید قبل از بسته شدن بودجه و طرح آن در صحن علنی مجلس مورد بررسی دقیق قرار داد. 
وی با اشاره به اینکه در سال آینده با کسری بودجه همراه خواهیم بود،ادامه داد: برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شده تا از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده شود. 
زرآبادی به وضع بودجه دستگاه های فعال اشاره کرد و افزود: دستگاه هایی که فعال تر هستند باید نگاه ویژه ای در بودجه برای آنها لحاظ شود که این مهم را در مجلس پیگیری می کنیم. 
زرآبادی خاطرنشان کرد: حذف یارانه از سه دهک بالای جامعه و در اختیار گذاشتن منابع مالی به شورای برنامه ریزی استان ها می تواند ما را به هدفمندی واقعی یارانه ها سوق دهد.