تبدیل امور زنان وزارتخانه‌ها به معاونت بانوان و خانواده

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، از پیگیری فراکسیون متبوعش برای تغییر امور زنان تمام وزارتخانه‌ها به معاونت بانوان و خانواده در راستای اجرای مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.

 

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در جهت اجرای صحیح مواد 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر رعایت عدالت جنسیتی، گفت: به تازگی وزارتخانه‌ها در جهت چابک‌سازی بدنه خود در حال تغییر چارت‌هایشان هستند و در همین راستا نیز وزارت آموزش و پرورش در حال حذف امور زنان است، اما در پی پیگیری‌هایی که فراکسیون زنان مجلس انجام داده،  قرار بر این شده است که این حوزه ارتقا پیدا کرده و به معاونت بانوان و امور خانواده تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون انتظار داریم خانم ابتکار هم به عنوان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم به این موضوع ورود پیدا کند، همچنین سایر وزارتخانه‌ها نیز که قصد تغییر چارت خود را دارند، حوزه زنان را به معاونت تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: آنچه مسلم است حوزه اختیارات معاونت گسترده‌تر است، ضمن اینکه فراکسیون زنان در تلاش بوده، که اگر قرار است تغییراتی در وزارت کشور نیز ایجاد شود، امور بانوانی که در استانداری‌ها وجود دارد به معاونت تغییر پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگر این امر محقق شود معاونت امور بانوان و خانواده می‌تواند در شورای معاونان استانداری حضور داشته باشد تا بتواند در رابطه با موضوعات مهمی که در حوزه زنان برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود، نقش موثری در جهت حمایت حداکثری از زنان و خانواده داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در تلاش است که در جهت بهینه‌سازی وضعیت زنان در وزارتخانه‌ها، امور زنان فعال در آنها را به معاونت امور بانوان و خانواده ارتقا بخشد تا اختیارات بیشتری در این زمینه ایجاد شود و انتظار داریم که معاونت امور زنان ریاست جمهوری هم، این فراکسیون را در جهت ارتقای جایگاه زنان در دولت همراهی کند./