تحقق استانی شدن انتخابات قوه مقننه موجب توسعه متوازن در کشور می‌شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اعتقاد دارد اجرای طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه موجب توسعه متوازن در کشور و افزایش سطح پاسخگویی مسئولان می شود.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن موافقت با طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه، گفت: بخشی از مشکلات کشورمان نشات گرفته از قوانینی است که تصویب می شود.

گاهی منافع منطقه ای بر منافع ملی ترجیح داده می شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع نمایندگان عمدتا منافع مناطق و حوزه انتخابیه را بیشتر مدنظر قرار می دهند و این امر گاهی اوقات موجب می شود توسعه متوازن رقم نخورد و به نوعی منافع کلان تامین نشود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پروژه هایی بدون توجیه و پیوست های لازم در برخی مناطق اجرایی شده که زمینه زیان مالی، اقتصادی و زیست محیطی را ایجاد کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه دو جریان اصلی سیاسی در کشور فعال هستند اما مسئولان و افراد وابسته به آنها هیچگاه از پاسخگویی لازم برخوردار نبوده اند، تصریح کرد: در واقع همه افراد نقش منتقد را اجرا می کنند و خودشان را مسئول نمی دانند که این امر برگرفته از درست نبودن جایگاه احزاب است.

استانی شدن انتخابات قوه مقننه برداشتن گام موثر در راستای افزایش پاسخگویی است

زرآبادی با اشاره به اینکه با اجرای طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه به ورود بهتر احزاب در عرصه سیاسی و برداشتن گام موثر در راستای پاسخگویی نزدیک تر خواهیم شد، افزود: به عنوان مثال برخی افراد از طریق لیست احزاب در مجلس حضور دارند اما تشکیلاتی عمل نمی کنند و پاسخگو نیستند.

لزوم اصلاح امور برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساختارهایی در کشور وجود دارد که بر سر راه توسعه متوازن مشکل ایجاد کرده از این رو اجرای طرح مذکور می تواند گامی در راستای اصلاح امور باشد./