نحوه توزیع گوشی های همراه مشخص شود

عضو کمیسیون صنعت و معدن :

حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک درباره گرانی گوشی همراه در بازار گفت: خبر می دهیم که گوشی همراه برخوردار از ارز یارانه ای در بازار توزیع شد اما نحوه توزیع آن را اطلاع رسانی نمی کنیم و به همین دلیل این توزیع تأثیری در بازار گوشی همراه نمی گذارد.

 

حمیده زرآبادی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نغمه علی بیک زاده خبرنگار گیتی آنلاین گفت: نکته ای که وجود دارد این است که ما این مشکل را در همه حوزه ها داریم و آن این است که نظارت وجود ندارد. 

زرآبادی ادامه داد: مثلا ما در اخبار یک سری خبرهایی را اعلام می کنیم و مثلا می گوئیم که اینها آمد و در بازار توزیع شد. اما چون توضیح نمی دهیم که به چه نحوی ، هیچ تاثیری هم در بازار ندارد. 

نماینده مردم قزوین افزود: خیلی از این قیمتها که واقعی هم نیست به علت عدم نظارت است. این مشکل فقط در حوزه ارتباطات نیست و ما در سایر حوزه ها نیز این مشکل را داریم.

زرآبادی درباره تمام شدن اعتبار اینترنت پیش از زمان مشخص شده یا حجم تعهد شده به گیتی آنلاین گفت: در سیستم ایرانسل و همراه اول آمده اند اینترنت را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرده اند و اعلام می کنند اگر از اینترنت داخلی استفاده کنید هزینه تان نصف می شود و اگر از اینترنت خارجی استفاده کنید هزینه تان چندبرابر می شود.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: مشکلی که ما داریم آنست که اینترنتی به عنوان اینترنت داخلی فعلا نداریم.

وی ادامه داد: یعنی همان پیام رسان های ما نیز که کار می کردند به عنوان مثال اگر شما با فیلترشکن می رفتید داخل تلگرام  و یک مطلبی را ارسال می کردید و در یک پیام رسان داخلی هم همزمان همان مطلب را ارسال می کردید؛ مطلب در پیام رسانی که فیلترشکن داشت زودتر می رسید در صورتی که طبق گزارشی که مطرح است پیام رسان داخلی باید زودتر جواب بدهد.

زرآبادی نتیجه گیری کرد: این نشان می دهد که شبکه داخلی ما خیلی بهره برداری نمی شود و با عملکردی که وجود داشته یک سری هزینه هایی که برای اینترنت پرداخت می شود در حقیقت چندین برابر از کاربر دریافت می شود.

خبرنگار گیتی آنلاین در مورد این که شرکت های تلفن همراه اینترنت فروخته شده را ارائه نمی دهند سؤال کرد که این نماینده مردم قزوین گفت: این مورد را بررسی می کنم.