کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تقویت شود

زرآبادی با تأکید بر لزوم تقویت کانون های مساجد گفت: ما تلاش خود را در بحث بودجه برای حمایت از کانون ها خواهیم داشت.به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سیده حمیده زرآبادی» در نشست با مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان که امروز (پنجشنبه 18 بهمن) در دبیرخانه کانون های مساجد استان برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه در روستاها امکانات خاصی وجود ندارد، بسیاری علاقه دارند اطلاعاتی در حوزه مهارت های زندگی کسب کنند تا در سبک زندگی شان تغییراتی ایجاد کنند که این امر باید با حضور افرادی متخصص انجام شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع فعالیت های فرهنگی در دستگاه ها و نهادهای مختلف ادامه داد: هر دستگاهی با نگاه خود کار فرهنگی انجام می دهد و در واقع ما دارای تنوع فرهنگی و تنوع دیدگاهی هستیم.

وی عنوان کرد: فرهنگ موضوعی است که اهمیت آن از اقتصاد بیشتر است ولی ما سیاست کلان فرهنگی و چشم انداز فرهنگی نداریم و اعتبار فرهنگی را خرد می کنیم و وقتی اعتبارات خرد شود کارهای سطحی انجام می شود.

زرآبادی تصریح کرد: کار فرهنگی دیربازده است و همین امر هم سبب می شود از جذابیت این کار کاسته شود و در واقع مشکل اینجاست که ما نگاه فرهنگی و چشم انداز کلی در این حوزه نداریم.

وی اعلام کرد: در سال های گذشته خیلی به انجام کارهای دیگر به مسجد توجه نمی شد ولی در چند سال اخیر دارد این موضوع شکل می گیرد که فعالیت های مختلفی در مسجد انجام شود و باید توجه داشت که کار فر هنگی سخت است و باید هزینه زیادی را گذاریم و برای نمونه در بحث آموزش و پرورش اگر این مجموعه بخواهد روش خود را درست کند 20 سال دیگر نتیجه می گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت کانون های مساجد گفت: ما تلاش خود را در بحث بودجه برای حمایت از کانون ها خواهیم داشت.