باید همه در برابر قانون یکسان باشند/از امضاکنندگان و موافقان کلیات طرح عاده اموال نامشروع مسئولان هستم

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: با کلیات این طرح موافقم و این خوب است که اموال همه مسئولان بررسی شود ولی اگر برخی بخواهند که همه در برابر قانون یکسان نباشند، تکلیف فرق می کند. وقتی تلاش می شود یک قانون مترقی و خوب که منافع ملی را در نظر دارد، مصوب شود ولی در اجرا ضعیف باشد باعث دلسردی نمایندگان می شود. بنابراین امیدواریم با این طرح بعد از تصویب مثل قانون منع به کارگیری بازنشستگان برخورد سلیقه ای نشود.

حمیده زرآبادی در گفت وگو با «خطِ اعتدال»بااشاره به تصویب طرح یک فوریت اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار کرد: از امضاکنندگان و موافقان کلیات این طرح هستم چون کمک می کند که شفافیت و نظام انضباط مالی ایجاد شود. ولی شاید فضای مجلس به دلیل اینکه در ساختار بیرونی مان همه در برابر قانون یکسان نیستند، وقتی قوانین خوبی هم تصویب شوند، ممکن است تبعاتی ایجاد کند که شاید به منافع ملی کشور حتی آسیب بزند.

این نماینده اصلاح طلب مردم قزوین در مجلس بااشاره به قانون منع به کار گیری بازنشستگان که با استثنا بستن های فراوان از سوی برخی به آن از مسیر خود خارج شد و تنها در قبال برخی افراد و شخصیت های خاص سیاسی اجرا شد، خاطرنشان کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوب شد و خانم مولاوردی معاون رئیس جمهوری و آقای افشانی شهردار تهران بازنشسته شدند، ولی خیلی های دیگر ماندند و ۱۰۰۰ نفر قانون را دور زدند.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: به هر حال این خوب است که اموال همه مسئولان بررسی شود ولی اگر برخی بخواهند که همه در برابر قانون یکسان نباشند، تکلیف فرق می کند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: تاثیری که تحریم های آمریکا در کشور داشت این بود که نیروهای اصلاح طلب و معتدل را در جامعه منزوی کرد و به دلیل اینکه مردم از آنها انتظاراتی داشتند که براورده نشد منزوی شدند. این قانون هم اگر قرار باشد فقط برای اصلاح طلبان و معتدلین اجرا شود و جناح رقیب را شامل نشود مسئله آفرین است.

زرآبادی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در صورتی که برخوردها در این قانون هم سلیقه ای باشد باعث دلسردی نمایندگان می شود. وقتی تلاش می شود که یک قانون مترقی و خوب که منافع ملی را در نظر دارد، مصوب شود ولی در اجرا ضعیف عمل شود و همه در برابر قانون یکسان نباشند، دلسردی به وجود می آورد. بنابراین امیدواریم این طرح با چنین سرنوشتی مواجه نشود.