انتقاد زرآبادی نسبت به ترویج خشونت علیه زنان در یک برنامه تلویزیونی

یک عضو فراکسیون امید مجلس نسبت به ترویج خشونت علیه زنان در یک برنامه تلویزیونی انتقاد کرد و گفت که خشونت کلامی نسبت به خشونت رفتاری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

فام‌نیوز- یک عضو فراکسیون امید مجلس نسبت به ترویج خشونت علیه زنان در یک برنامه تلویزیونی انتقاد کرد و گفت که خشونت کلامی نسبت به خشونت رفتاری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «فام‌نیوز»، با اشاره به فرارسیدن ایام روز زن، نسبت به برخی رویکردها در مواجهه با زنان جامعه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما برخی انواع خشونت اجتماعی ازجمله خشونت کلامی و رفتاری که روزانه و به‌طور مستمر نسبت به زنان اتفاق می‌افتد، با هیچ واکنش و مخالفتی روبرو نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با لایحه خشونت علیه زنان، نسبت به بی‌توجهی مضاعف به خشونت‌های کلامی نسبت به خشونت‌های رفتاری هشدار داد و با اشاره به پخش یک برنامه تلویزیونی جنجال‌انگیز در راستای نوعی تبلیغ این رفتارهای ناصحیح اجتماعی، گفت: در چنین شرایطی است که می‌بینیم یک برنامه تلویزیونی عملاً در راستای تایید خشونت‌های کلامی و رفتاری علیه زنان تهیه و پخش می‌شود و نه‌تنها مخالفتی با این رفتارهای نادرست صورت نمی‌گیرد، بلکه به‌نحوی تبلیغ و ترویج هم می‌شوند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ صداوسیما خواه‌ناخواه پربیننده‌ترین رسانه رسمی کشور ماست و این برنامه‌ها عملاً منجر به تقویت و ترویج این رفتارهای زشت علیه زنان می‌شود.

زرآبادی در پایان خواستار برخورد با این اقدامات و ممانعت از تکرار آن شد و گفت: وقتی در یک برنامه تلویزیونی پرمخاطب خشونت علیه زنان به‌نحوی مورد تایید قرار می‌گیرد، عملاً به کسانی که دست به این رفتارهای ناصحیح می‌زنند، مجوز اخلاقی داده می‌شود که رویکردشان غلط نبوده و می‌توانند به همین شیوه به کار خود ادامه دهند، کمااینکه ممکن است این رفتار زشت مورداستقبال یک رسانه پرمخاطب هم قرار گیرد.