باید اقدامات جدی در حمایت از صنعت نشر اتفاق بیفتد

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، عدم توجه و نگاه ویژه به صنعت نشر از مهم‌ترین دغدغه‌های ناشران است.نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز تغییرات قیمت کاغذ که روند صعودی داشته موجب شده به همان اندازه قیمت کتاب افزایش پیدا کند.

زرآبادی اضافه کرد: قیمت برخی کتاب‌ها افزایش بالایی داشته و همین باعث شده مردم با توجه به اینکه دوست دارند کتاب بخرند برای خرید استقبال خوبی نشان ندهند.

این مسؤول ابراز کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم و کاهش قیمت کتاب باید اقدامات جدی‌تری در حمایت از صنعت نشر اتفاق بیفتد تا دغدغه‌های موجود بخوبی ساماندهی شود وگرنه در آینده مشکلات جدی‌تری به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیزدهمین نمایشگاه کتاب یک مکان مناسب و متمرکزی برای خوانندگان کتاب فراهم کرده تا کتاب‌های مورد نیاز خود را با موضوع‌ها و عناوین مختلف تهیه کنند.

وی اظهار کرد: همچنین نمایشگاه یاد شده برای افرادی که اهل کتاب نیستند فرصتی را ایجاد کرده تا به بهانه بازدید به این نمایشگاه بیایند و برای خرید کتاب ترغیب شوند.

این مسؤول با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب قزوین گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و باید مداوم باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش بالای سرانه مطالعه کتاب موجب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با تشویق و ترغیب کردن مردم به مطالعه این سرانه را ارتقا داد تا شاهد رشد جامعه در همه زمینه‌ها باشیم.

زرآبادی با بیان اینکه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزایش یابد، بیان کرد: همه مسؤولان باید تلاش کنند تا در این راستا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد تا این فرهنگ ترویج یابد زیرا آثار و برکات مثبتی در سطح جامعه دارد.