همه زنان زندانی دارای بدهی مالی، مشمول عفو گسترده نشده اند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره بررسی موضوع حبس زنان به دلیل بدهی مالی می گوید بخشی از این زنان مشمول عفو گسترده شده اند و بخش دیگری از آنها به دلیل اینکه حجم بدهی شان زیاد بوده، مشمول عفو نشده اند. 

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با پانا درباره وضع عفو زنان زندانی که به دلیل جرایم مالی در حبس بسر می‌برند و آخرین اقدامات فراکسیون زنان مجلس در این زمینه، اظهار کرد: شرایط عفو رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد و پس از آن لیستی از شرایط افرادی که مشمول این عفو می‌شدند، منتشر شد که در این راستا بعضی از زنان زندانی هم مشمول عفو رهبری شدند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعضی از زنان زندانی هستند که به دلیل جرایم نقدی و بدهی مالی در زندان به سر می‌برند و بدهی مالی این افراد خیلی زیاد است که این افراد مشمول عفو گسترده نشده‌اند که باید وضع آنها بررسی شود.

وی با اشاره به نقش خیران در آزادسازی زندانیان دارای جرایم مالی گفت: همواره ستاد دیه با همکاری خیران برای حل مشکلات زندانیان دارای جرایم مالی اقداماتی را در دستور کار دارد که در تلاش هستیم تا با همکاری این مرکز برای زنان زندانی نیز اقداماتی انجام شود.

زرآبادی درباره آمار زنان زندانی که به دلیل جرایم مالی در حبس به سر می‌برند، گفت: آمار دقیقی از این زندانیان در اختیار ما قرار ندارد.

اخیرا علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها از بهره‌مندی ۱۷۹۶ نفر از زندانیان «زن» در سراسر کشور از بخشنامه عفو رهبری خبر داده است.