تصویب قانون مدیریت بحران، خلاهای امدادرسانی را کاهش می دهد

به گزارش ایرنا سیده حمیده زرآبادی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران قزوین که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس مدیریت بحران کشور در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: لایحه جامع مدیریت بحران پس از سال ها بلاتکلیفی امسال در مجلس تصویب شد که البته با توجه به ایرادات شورای نگهبان به مجلس بازگشته است و بررسی بندهای مورد اشکال آن سال آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

وی اضافه کرد:شاید زمانی فقط حوادثی مانند سیل و زلزله در گروه بحران ها قرار داشتند اما امروزه حوادث متنوع تری چون بحران آب، ریزگردها و آلودگی محیط زیست، پسماندها، فرونشست زمین و خشکسالی همه و همه تهدیدات اساسی برای سرزمین هستند و باید با یک نگاه صحیح تمهیدات لازم را برای مدیریت آنها اتخاذ کرد.
زرآبادی ادامه داد: قزوین از نظر موقعیت صنعتی، کشاورزی و جغرافیایی در سطح کشور منحصر به فرد است که همین موضوع، توجه به نیازها و مشکلات آن را ضروری تر می کند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک چهارم جمعیت کشور در تهران و البرز زندگی می کنند و در صورت کوچکترین اتفاقی، این استان قزوین است که باید به عنوان استان همجوار و معین آن برای کمک به بحران ورود کند.
زرآبادی افزود:در شرایطی که نیازهای خود قزوین به طور ۱۰۰ درصد تامین نشده است نمی توان انتظار زیادی از نقش آفرینی گسترده استان در پوشش حوادث پایتخت داشت.
وی گفت: در حال حاضر داشته های این استان هنوز با استانداردها فاصله زیادی دارد و تامین امکانات مورد نیاز و به روز رسانی تجهیزات مدیریت بحران نیز از جمله وظائف دولت و مجلس است.