مشکل اصلی جوانان بیکاری و نداشتن مسکن است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: تهیه آمارهای مشخص و تفکیک شده در حوزه بیکاری، مسکن و مسائل اقتصادی جوانان بسیار ضروری است و در حل مشکلات این بخش تاثیرگذار جامعه موثر خواهد بود

آرمان شهر؛ سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قزوین گفت: مشکل اصلی جوانان بیکاری و نداشتن مسکن بوده و لازم است که آماری به تفکیک شهرستان های استان برای برنامه ریزی مناسب تهیه شود.
وی اضافه کرد: تا زمانی که تعداد جوانان فاقد مسکن و اشتغال مشخص نشود امکان ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات جوانان وجود ندارد.
زرآبادی به اقدامات مناسب برای جوانان به جای بیان آمار و اعداد تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات کشور مانند کمک به سیل زدگان گرچه پسندیده است، اما اقدامی در راستای کمک به حل مشکلات جوانان نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مشکلات جوانان را به فعالیت آنها در مناطق سیل زده خلاصه کنیم چون این نوع اقدامات نیاز به آموزش و آمادگی قبلی دارد.
زرآبادی به برگزاری همایش ها و جشنواره هایی با موضوع جوان در کشور پرداخت و گفت: هدف اصلی در برگزاری چنین جشنواره هایی باید بیان ایده های خلاقانه از سوی جوانان باشد تا گام های بلندی برای شنیده شدن صدای جوانان برداشته شود.
وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به حضور خود در اجلاس بین المجالس دوحه قطر، گفت: در این اجلاس موضوعاتی از قبیل توسعه پایدار، مقابله با تروریسم و منع خشونت علیه زنان مطرح شد و در خصوص محکوم کردن اقدام آمریکا در قبال سپاه پاسداران ، خشونت علیه زنان و همچنین کمک به مناطق سیل زده جهان تصمیمات لازم اتخاذ شد.
این نماینده گفت: طبق اعلام نظر سایر کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، مشارکت جوانان در سطوح مدیریتی و سیاسی کشورها پایین است و باید اقدامات لازم برای رفع این کاستی در جوامع صورت گیرد.