ایجاد سازمان ملی جوانان اقدامی در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام است

عضو هیئت رییسه فراکسیون جوانان مجلس، از تلاش نمایندگان مجلس برای تشکیل سازمان ملی جوانان در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و خروج این حوزه از اقدامات جزیره‌ای خبر داد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان که در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه مجلس به تصویب رسیده است، گفت: دولت لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که در آن دو وزارتخانه تفکیک شده بود که یکی از آنها وزارت ورزش و جوانان بود و به دلیل اینکه نمایندگان با تفکیک این وزارتخانه موافق نبودند، پیشنهاد طرحتشکیل سازمان ملی جوانان نیز منتفی شد.

ارتقای جایگاه جوانان در گروی ایجاد سازمانی مستقل است

نماینده مردم قزوین و آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح به منظور تشکیل سازمان ملی جوانان پیشنهاد شد که در پی ایجاد آن بتوان امور مربوط به جوانان را به طور مستقل پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 25 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و  این امر می‌طلبد که سازمانی به صورت مستقل سیاست‌ها و راهبردهای لازم برای اجرای برنامه‌ریزی‌های مرتبط با انتظارات و نیازهای این قشر را پیگیری کند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان در نشست امروز کمیسیون اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در حوزه جوانان از اهداف پیشنهاد دهندگان این طرح است

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در شرایط کنونی امور جوانان به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، و این در حالی است که موضوعات مرتبط با جوانان با ورزش سنخیتی ندارد و نگاه به این بخش مثبت نیست، ضمن اینکه بودجه‌های زیادی تحت عنوان رسیدگی به امور جوانان مصوب می‌شود، اما در تخصیص آن سهم محدودی برای این بخش در نظر گرفته شده و در سیاست‌گذاری‌‌ها به مسائل مربوط به جوانان به صورت جزیره‌ای نگاه می‌شود.

عضو هیئت رییسه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت جایگاه جوانان در کشور، یادآور شد: اگر بیانات رهبری را در طول یک سال گذشته دنبال کنیم، می‌بینیم که بارها بر ضرورت توجه به نیروی جوان کشور تاکید کرده‌اند، کما اینکه در بیانیه گام دوم نیز بیشترین تاکید ایشان بر استفاده از ظرفیت جوانان و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه آنها است، بنابراین ایجاد سازمان ملی جوانان اقدامی در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام بوده که امیدوارم در صحن علنی نیز به تصویب برسد. /