ورزش بانوان نیازمند توجه و حمایت بیشتر است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ورزش بانوان و اختصاص سالن‌های ویژه برای این گروه در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی ظهر جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی که در بوستان باراجین برگزار شد اظهار داشت: توسعه شهر نشینی و گرایش کشورها به تکنولوژی موجب کم تحرکی و افزایش بیمارهای مختلف برای مردم شده که تداوم این موضوع نگران کننده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد گروه‌های سنی ۱۵ تا ۶۴ سال از کم تحرکی و چاقی رنج می‌برند که این امر بیانگر زندگی ماشینی و تنبلی و کم تحرکی مردم است.

زرآبادی تصریح کرد: در مدیریت‌های شهری باید به سمتی برویم که به جای ایجاد تسهیلات برای خودروها برنامه‌هایی برای راحتی و ورزش مردم داشته باشیم.

وی یادآور شد: توسعه متوازن و توزیع عادلانه وسایل و امکانات ورزشی در شهر بویژه مناطق منفصل شهری می‌تواند به گسترش ورزش و سالم سازی استان کمک کند و از شهرداری انتظار داریم در این زمینه نگاه ویژه ای داشته باشند.

زرآبادی گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و باید در حوزه ورزش هم امکانات ورزشی را برای این افراد مهیا کنیم زیرا در حال حاضر سهم کمتری از ورزش دارند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اضافه کرد: اختصاص اعتبارات بیشتر به بانوان و تأمین امکانات ورزشی مناسب برای آنها می‌تواند به سالم سازی کانون خانواده‌ها کمک کند.

وی اظهار داشت: بانوان ورزشکار در استان از استعداد ورزشی خوبی برخوردار هستند و با حمایت از آنها می‌توان به موفقیت آنها در میادین ورزشی کمک کرد.