تعدد قوانین و اجرایی نشدن آنها مهمترین مشکل تولید و صنعت است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:تعدد قوانین و اجرا نشدن برخی مانند بخشودگی سود و جرایم و معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری و بهبود کسب وکار از مشکلات تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پنجشنبه شب با حضور بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زراّبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در این جلسه گفت: قوانین باید اصلاح شود تا بتوانیم از چالش‌های اقتصادی عبور کنیم و در این میان آماده دریافت دیدگاه‌های بخش خصوصی و صنعتگران برای اصلاح مقررات هستیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد قوانین در کشور بسیار زیاد است اما چون اجرا نمی‌شود مشکلات باقی است.

وی یادآور شد: برخی قوانین از جمله قانون بهبود فضای کسب و کار، شفافیت اداری، الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوزها و تکالیف قانونی هنوز اجرایی نشده است.

زرآبادی گفت: باید عدالت بین منطقه‌ای رخ دهد و به ظرفیت‌های منطقه اتکا شود تا درآمدها بالا برود.

وی نیز از تعدد جلسات مربوط به مسائل اقتصادی انتقاد کرد و اظهار داشت: تعدد جلسات موجب شده به مسائل مهم توجه نشود و چون میزان ارزیابی‌ها به تعداد جلسات و پرداخت تسهیلات است شاهد جلسات بی نتیجه متعدد هستیم در حالی که باید دنبال خروجی کار و نتیجه باشیم.

زرآبادی بیان کرد: قانون بخشودگی سود و جرایم و استمهال بانک‌ها، معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی واقع شده در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت از دیگر مواردی است که هنوز اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: بیش از سه سال است این قانون اجرا نشده و صنعتگران استان را دچار چالش کرده و معلوم نیست چه زمانی باید آن را محقق شده ببینیم.

زرآبادی گفت: بسیاری از واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده‌اند از سال‌ها قبل برای برخورداری از معافیت مالیاتی وارد استان شدند و امروز منطقی نیست تبعیض قائل شده و آنها راز حق قانونی خود محروم کنیم.

وی اظهار داشت: اگر سفر معاون اقتصادی وزیر کشور فقط اجرای این قانون را بدنبال داشته باشد برای صنعتگران استان خبر خوشی است.