حل مشکل کارگران و واحدهای بحرانی وظیفه همه مدیران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سیده حمیده زرآبادی» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: وضعیت معیشتی موضوعی است که در این خصوص تنها یک دستگاه خاص وظیفه ندارد؛ امروز ما در استان قزوین ۹ واحد تولیدی بحرانی داریم که تک تک مدیران در این خصوص وظیفه دارند و باید این بحث را پیگیری کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که این مشکل برطرف نشده است، نباید خواب به چشمان مدیران رود و در مورد واحدهای مشکل دار هم باید همین پیگیری وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: موضوعی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی دنبال این هستند مدیریت ارشد تغییر کند و از این رو وظایف خود را انجام نمی دهند، در حالی که تمام مدیران وظیفه دارند، مصوبات و دستورات ایشان را به نحو احسن انجام دهند.

زرآبادی تأکید کرد: امروز وضعیت کارگران مناسب نیست و این وظیفه همه استان است که این مشکل حل شود و همه باید این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت انتصاب مدیران بومی اظهار کرد: در خصوص انتصابات در استان موضوعی که همواره مورد پیگیری ما بوده و هست، بحث استفاده از مدیران بومی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: منظور از انتصاب مدیران بومی، انتخاب افراد فقط از قزوین نیست، بلکه الموت، طارم، کوهین، آوج، بوئین زهرا، البرز و آبیک هم جز قزوین بوده و حتی ترک ها، کردها، شمالی ها و همدانی هایی که بیش از ۵۰ سال است که در قزوین زندگی می کنند هم قزوینی هستند و وقتی می گوییم از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود، منظور ما همه این نیروها است که در قزوین هستند و دل شان برای قزوین می تپد.

وی گفت: علت تأکید بر بهره گیری از مدیر بومی این است که مدیر بومی اگر مدیر هم نباشد دلسوز استان خود است زیرا به این استان تعلق دارد.

زرآبادی در ادامه تصریح کرد: استان قزوین مدیران و نمایندگان زیادی دیده و اینکه فردی در گذشته نماینده بوده و حال دیگر نماینده نیست ولی توانایی این را دارد که در استان مورد استفاده قرار گیرد، نباید مورد هجمه قرار گیرد زیرا برای استان دغدغه دارد و نباید این امر باعث تخریب شود.

وی یادآور شد: نباید هیچ یک از نمایندگان و مدیران تخریب شوند، ولی شاهد هستیم در فضای مجازی و گاهی رسانه ها این اتفاق می افتد و باید توجه داشت که انتقاد با تخریب متفاوت است انتقاد سازنده بوده و لحن دوستانه دارد.