مشکلات بیمارستان رحیمیان الوند با اهدا به بخش دولتی برطرف می شود

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت : مشکلات بیمارستان رحیمیان الوند با اهدای آن به دانشگاه علوم پزشکی و پرداخت تمام تعهدات آن از سوی دولت برطرف می شود.

سیده حمیده زرآبادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان رحیمیان و نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، تأمین اجتماعی و بیمارستان رحیمیان که به منظور رسیدن به نتیجه نهایی برای حل قطعی مشکل این بیمارستان برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان پس از چندین سال فعالیت به علت مشکلات مالی و همچنین فراهم نبودن امکان تداوم خرید خدمات آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعطیل شده و خدماتی به جز در بخش کلینیک‌ها ارائه نمی‌دهد.
وی اضافه کرد: بیمارستان رحیمیان تنها بیمارستان شهرستان پرجمعیت و عمدتاً با افشار کم درآمد البرز است بنابراین ادامه تعطیلی بیمارستان هیچ توجیهی ندارد و باید هرچه زودتر به هر شکل ممکن بازگشایی شود.

این نماینده افزود: در صورت بازگشایی بیمارستان هم نیت خیر گردانندگان آن در مسیری بهتر تداوم می یابد و هم مساله دسترسی ساکنان البرز به نزدیکترین بیمارستان محل سکونتشان تسهیل می شود.
زرآبادی با اشاره به مکاتبه و مذاکره با مسئولان دولت در تهران و مسئولان استانی و نرسیدن به نتیجه مورد نظر در خصوص این بیمارستان، افزود: در این راستا یک نشست مشترک با حضور مسئولان بیمارستان، دانشگاه و تأمین اجتماعی برگزار شد تا نتیجه قطعی مورد توافق را به دولت پیشنهاد دهیم.
وی گفت: در این نشست چند پیشنهاد از سوی مسئولان علوم پزشکی و بیمارستان رحیمیان مطرح شد که در نهایت با توجه به نظرات مطرح شده با موافقت دو طرف قرار شد این بیمارستان به دانشگاه اهدا شود به شرطی که تمام تعهدات مالی و غیرمالی گردانندگان بیمارستان را نیز پرداخت کند.
زرآبادی افزود: با توجه به سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به قزوین این پیشنهاد را به صورت ویژه با نوبخت مطرح خواهیم کرد تا در صورت موافقت و اختصاص ردیف بودجه و همچنین مجوز استخدام نیروی مورد نیاز به این بیمارستان نسبت به اهدای آن به دانشگاه علوم پزشکی اقدام شود و مردم خدمات را با تعرفه دولتی از این بیمارستان بگیرند.

بیمارستان رحیمیان الوند ۱۸ سال پیش به عنوان یک بیمارستان خیریه آغاز به کار کرد و از سال ۸۶ دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای نخستین بار در کشور قرارداد خرید خدمت از یک بیمارستان خیریه را برای کاهش هزینه‌های درمان بیماران منعقد ساخت.

اخیراً با توجه به شرایط اقتصادی و برخی اختلاف نظرها بین دو طرف خدمات آن به جز در بخش درمانگاه‌ها تعطیل شده است.

این بیمارستان تنها بیمارستان شهرستان البرز است که تعطیلی آن در پنج ماه گذشته موجب نگرانی مردم و دشواری دسترسی به خدمات درمانی شده است.