سیده‌حمیده زرآبادی: استیضاح وزير صمت در مجلس مطرح است/رحماني به جای تحقق وعده‌هایش هنوز برنامه می‌دهد

پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه توسط آن‌ها علیه ایران به یکباره وضعیت اقتصادی در کشور دگرگون شد. پس از گذشت بیش از یکسال از تصمیم ترامپ برای تنگ کردن فضای اقتصادی بر دولت ایران، هر روز شاهد تورم روزافزونی هستیم که گویی نقطه پایانی بر آن نیست

محمد آیتی: پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه توسط آن‌ها علیه ایران به یکباره وضعیت اقتصادی در کشور دگرگون شد. پس از گذشت بیش از یکسال از تصمیم ترامپ برای تنگ کردن فضای اقتصادی بر دولت ایران، هر روز شاهد تورم روزافزونی هستیم که گویی نقطه پایانی بر آن نیست.

یکی از وزارتخانه‌هایی که انتظار می‌رفت برای این روزهای کشور بابرنامه ظاهر شود، وزارت صمت بود اما نه تنها برنامه‌ای برای کنترل تورم و بهبود اوضاع ارائه نشد که حتی به نظر می‌رسد روزهای سخت‌تری هم در انتظار صاحبان صنایع و مردم باشد.

در همین رابطه، سیده‌حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سایت روزنو گفت: برای عملیاتی شدن برنامه و وعده هر مسئولی باید دو فاکتور وجود داشته باشد. اول اینکه برنامه ارائه شده در ابتدای کار باید واقعی باشد، یعنی همه موضوعات لحاظ شده در آن، منطبق بر واقعیت‌های جامعه باشد. در ثانی هر مسئولی برای اینکه بتواند رضایت حداکثری در جامعه ایجاد کند و به نوعی به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند باید زیرمجموعه خوب و توانمندی را بکار بگیرد، مخصوصاً در این شرایط که کشور در شرایط حساسی قرار دارد. امروز این دو فاکتور در کارنامه آقای رحمانی، وزیر صمت به خوبی دیده نمی‌شود و نبود همین دو دلیل کافی است که شاهد اوضاع و احوال این روزهای صنایع و معادن در کشور باشیم.

وی افزود: همین که وضعیت صنعت در کشور روبراه نیست یعنی مدیران این وزارتخانه نتوانسته‌اند انتظارات جامعه را برآورده کنند. در جلسه غیرعلنی مجلس که روز یکشنبه هفته گذشته با حضور وزیر صمت برگزار شد خیلی پیام و اطلاعات خاصی به سمع و نظر نمایندگان نرسید و آقای رحمانی تنها در این جلسه روی به بیان گزارشات کلی آوردند که به نظر من اگر قرار بود این صحبت‌ها انجام شود نیازی به برگزاری جلسه غیرعلنی نبود.

نماینده قزوین تصریح کرد: اکنون 8، 9 ماهی است که آقای رحمانی در راس وزارت صمت قرار دارند و حال ایشان باید گزارش دهند که چقدر از برنامه‌هایی که در روز رای اعتماد به مجلس ارائه دادند عملیاتی شده و تاکنون به چه دستاوردهایی رسیده‌اند نه اینکه هنوز روی به ارائه برنامه بیاورند. متاسفانه خیلی از قول‌هایی توسط برخی مسئولان داده می‌شود عملیاتی نیست زیرا زیرساخت‌ها و بسترهای اولیه آن هنوز شکل نگرفته است.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به اینکه آیا موضوع استیضاح آقای رحمانی در بین نمایندگان مطرح هست یا نه؟ گفت: بحث استیضاح وزیر صمت در بین برخی نمایندگان مطرح است ولی مجلس هم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و خیلی مشخص نیست که نمایندگان برای استیضاح آقای رحمانی چقدر مصمم هستند.