اپراتورهای داخلی در حوزه پیام رسانی از دنیا عقب افتاده و بروز نیستند/درفضای مجازی نباید حیثیت انسان ها زیر سوال برود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

سیده حمیده زرآبادی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، افزود: اپراتورهای داخلی همچنان از اس ام اس و آر اس اس در زمینه پیام رسانی استفاده می کنند در حالی که این فناوری ها امروز قدیمی شده و اپراتورها از فناوری جدید در این زمینه بهره مند شده اند که ما نیز باید به سمت آنها برویم.

وی اضافه کرد: سند الزامات شبکه ملی اطلاعات یکی از اسناد بالادستی است که توسط شورای عالی فضای مجازی تهیه و ابلاغ شده است، افزود: میزان پیشبرد این شبکه ۸۰ درصد اعلام می شود ولی در خصوص این آمار ابهاماتی وجود دارد که باید توسط شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح های کلان و زیرساختی حوزه مخابرات شاهد فعالیت شرکت های خارجی هستیم که باید براساس چشم اندازهای شبکه ملی اطلاعات در این عرصه بستر و فضای لازم را برای حضور شرکت های داخلی فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص فیلترینگ برخی پیام رسان ها نیز گفت: در این خصوص آمار زیادی مطرح شده است اما با توجه به هزینه هایی که نظام در این رابطه داده و برخی نارضایتی های عمومی باید دید که تا چه میزان به اهداف تعیین شده در این خصوص دست پیدا کرده ایم و تا چه میزان پیام رسان های داخلی تقویت و گسترش یافته اند.

زرآبادی همچنین با تاکید بر اینکه همه بر مقابله با فساد تاکید داریم، افزود: با این وجود هنوز راهکارهای مناسب برای این اقدام طراحی و عملیاتی نشده که لازم است در این عرصه گام های جدی برداریم.

سیده حمیده زرآبادی در این جلسه گفت: سند الزامات شبکه ملی ارتباطات از اسناد ملی است و ۶ محور از وطایف وزارت ارتباطات در آن دیده شده است.

وی بیان کرد: در متن این سند طراحی، معماری و توسعه و اجرا و به روز رسانی با استفاده از ظرفیت داخلی پیش بینی شده اما در پروژه‌های مهم زیرساختی همچنان شرکت‌های مشاور خارجی مورد توجه
هستند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید سنجش‌های قابل ارزیابی ارائه شود و در این زمینه ارتقای ظرفیت لایه‌های دسترسی برای تقویت محتوی ضروری است.

زرآبادی تصریح کرد: پیام رسان های نوین در حال بهره برداری است اما اپراتورهای ما از این غافله عقب مانده اند و در این میان فیلترینگ رخ داده و آنچه دیده می‌شود هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل کرده است.

 

وی خطاب به مدیران گفت: در فضای واقعیت مبارزه با فساد را قبول داریم اما راههای مبارزه مناسب نیست و نتایج خوبی نداشته ایم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای استفاده از فضای مجازی خوب نیست و اشکالاتی داریم و از بخش‌های نظارتی انتطار داریم در کارها بازنگری کنند زیرا گاهی با حیثیت مدیران
بازی می‌شود.

وی اظهارداشت: نحوه برخورد با فساد و چگونگی اعلام آن در شرایط کنونی مهم است تا بازدارندگی داشته باشد.

زرآبادی گفت: در آستانه انتخابات توجه به فضای مجازی مهم است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا حیثیت افراد آسیب نبیند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاخص‌های فناورانه در دفتر امور بانوان و خانواده و دفتر روستایی استانداری قزوین مطلوب بوده و راه و شهرسازی ضعیف عمل کرده است.