واحدهای تولیدی واگذار شده شرایط نامطلوبی دارند

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس می‌گوید زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال تولی‌پرس به شهرستان اشتهارد شنیده می‌شود و این واحد تولیدی به صورت نامحسوس در حال تعطیل شدن است.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به مشکلات شرکت تولی‌پرس ، گفت: به دلیل سوءمدیریت، کارگران تولی پرس با مشکلاتی بسیاری مانند عدم انعقاد قرارداد دست و پنجه نرم می‌کنند از سوی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال تولی‌پرس به شهرستان اشتهارد شنیده می‌شود و این واحد تولیدی به صورت نامحسوس در حال تعطیل شدن است.

 

واحدهای تولیدی واگذار شده شرایط نامطلوبی دارند 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه بیشتر واحدهای تولیدی که براساس اصل 44 واگذار شدند بِرند بوده و جزو بنگاه‌های تولیدی باسابقه هستند اما به دلیل سوءمدیریت وضعیت نامناسبی دارند و حق کارگر به راحتی در این واحدها تضییع می‌شود.
وی اظهار کرد: علیرغم پیگیری‌های بسیار برای رفع مشکلات شرکت تولی پرس، مدیران این واحد با بهانه‌هایی مانند خصوصی شدن و.. از ارائه توضیحات سر باز می‌زنند.
زمینه استرداد واحدهای تولید واگذار شده فراهم شود 
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واحدهای تولیدی برند جزو منافع ملی هستند، خاطرنشان کرد: واگذاری واحدهایی مانند تولی پرس و کنتورسازی براساس اصول نبود در نتیجه این واحدها شرایط مناسبی ندارد، قوه قضاییه باید به این موضوع ورود کرده و زمینه استرداد آنها را فراهم کند.
اگرچه بیشتر واحدهای تولیدی که براساس اصل 44 واگذار شدند بِرند بوده و جزو بنگاه‌های تولیدی باسابقه هستند اما به دلیل سوءمدیریت وضعیت نامناسبی دارند و حق کارگر به راحتی در این واحدها تضییع می‌شود 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: شرکت تولی پرس (سهامی عام) در سال 1352 با ظرفیت سالانه تولید 75 هزار تُن انواع مواد شوینده شروع به فعالیت کرد و در ابتدای دهه 60 به دلیل تقاضای بالای بازار و ظرفیت پایین تولید پودر در کشور شرکت تولی پرس اقدام به افزایش ظرفیت تولید تا 150 هزار تُن درسال کرد.
زرآبادی با بیان اینکه در سال 79 با پذیرش و عرضه سهام تولی‌پرس در سازمان بورس اوراق بهادار تهران از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد، تصریح کرد: کارخانه تولی پرس از 27 مرداد 97 به دلیل مشکل در تهیه مواد اولیه تعطیل شد و پس از آن در 14 مهر 97 بازگشایی شد اما به دلیل سوءمدیریت مجددا در 28 مهر تعطیلی شد.
وی با اشاره به تعداد کارگران شاغل در شرکت تولی پرس، گفت: تعداد کل کارگران شرکت 311 نفر است که از این تعداد 12 نفر به صورت قرارداد دائم و مابقی به صورت قرارداد موقت فعالیت می‌کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات شرکت تولی‌پرس ناشی از سوءمدیریت و نداشتن برنامه مناسب جهت حل مشکلات است بنابراین استفاده از مدیران کارآمد، با تجربه و دلسوز به عنوان راهکار اصلی برون‌رفت شرکت از مشکلات فعلی پیشنهاد می‌شود./