دولت فقط به فکر کاهش قیمت دلار است و به دیگر کالاها اهمیتی نمی دهد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: متاسفانه دولت فقط به فکر کاهش قیمت دلار است و به دیگر کالاها اهمیتی نمی دهد، لذا شاهد هستیم که با وجود کاهش نرخ ارز، قیمت اجناس مختلف کاهش نیافته است.

حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت:

وی افزود: به عنوان مثال، کاهش قیمت طلا در حالی است که ما شاهد افزایش قیمت در بازارهای جهانی هستیم و این کاهش قیمت طبیعی نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس تحلیل کارشناسان، به نظر می رسد که دولت فقط به فکر کاهش قیمت دلار است و به قیمت دیگر کالاها اهمیتی نمی دهد. به طور قطع این سیاست اشتباهی در حوزه اقتصاد است.

زرآبادی گفت: وقتی تنها به فکر کنترل قیمت ارز باشیم، بعد از مدتی به این نتیجه می رسیم که قیمت دلار از 18 هزار تومان به کمتر از 12 هزار تومان می رسد، اما قیمت کالاهایی که چند ماه پیش به واسطه افزایش قیمت دلار به صورت یک شبه افزایش یافت، همچنان پایین نمی آید.

وی تاکید کرد: مسوولان دولت و دستگاه های مرتبط به ویژه بانک مرکزی باید پاسخ دهند که چرا قیمت سیر نزولی دارد، اما اجناسی مانند خودرو و موبایل و غیر همچنان رو به افزایش است؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: به نظر می رسد که دولت بدون بررسی کارشناسی در حال تزریق ارز به بازار است و تنها به این شیوه و به صورت ظاهری قیمت ارز را کنترل می کند، غافل از اینکه شیوه فوق در آینده آسیب های اقتصادی جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند.