انتصابات مسئله‌دار در وزارت صمت ادامه‌ دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید انتصابات مسئله‌دار در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های اخیر نه تنها اصلاح نشده بلکه ادامه دار نیز شده است.

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انتصابات مسئله‌دار در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: از زمانی که آقای رحمانی بر کرسی وزارت نشست در انتصابات خود به تخصص و توانایی افراد توجهی نداشت و افرادی بر سرکار آمدند که علی‌رغم ناکارآمد بودن، حاشیه‌هایی نیز از نظر تخلفات اجرایی داشتند.
رویکرد وزیر صمت در انتصاب افراد ناکارآمد تغییری نکرده است 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به انتصابات آقای رحمانی ایرادات متعددی وارد است، افزود: علیرغم پیگیری‌های بسیاری که صورت گرفت، رویکرد وزیر صمت در انتصابات تغییری نکرد انتخاب افراد نالایق و ناکارآمد برای این وزارتخانه به روندی همیشگی تبدیل شده است.
انتصابات مسئله‌دار در وزارت صمت بر وضعیت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اثرگذاراست 
وی با بیان اینکه انتصابات مسئله‌دار در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر وضعیت تولیدکننده و مصرف‌کننده اثرگذار است، اظهار کرد: مردم از این انتصابات نابجا زیان‌های بسیاری می‌بیند، در واقع تصمیماتی که در این وزارتخانه اخذ می‌شود بر دو گروه تولیدکننده و مصرف‌کننده و وضعیت معیشت آنها اثرگذار است.
ضرورت ورود رییس جمهور به موضوع انتصابات ناکارآمد در وزات صمت 
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: علیرغم تذکرات بسیار مبنی بر جلوگیری از انتصاب افراد نامناسب در وزارت صمت، تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام نشده است، رئیس‌جمهور باید به این موضوع رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه برای انتصاب افراد در برخی پُست‌ها، باید از فیلترهای بسیار سختی عبور کرد، ادامه داد: باید دید آیا برای انتصابات انجام گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این ارزیابی‌ها صورت گرفته و شرایط افراد منتصب احراز شده است.
وزارت صمت با تاکید بر تشکیل وزارت بازرگانی در تلاش است تا بر ناکارآمدی خود سرپوش گذارد که خوشبختانه بحث طرح تشکیل وزارت بازرگانی با مخالفت نمایندگان از دستور کار مجلس خارج شد 
زرآبادی با بیان اینکه ناگفته پیداست افرادی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شدند شرایط احراز را ندارد، تصریح کرد: نه تنها انتصابات در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های اخیر اصلاح نشده بلکه این روند ادامه دار شده است.
زرآبادی گفت: گزارش صحت و سقم انتصابات نابجا و مسئله‌دار در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید توسط دستگاه‌های نظارتی تایید شود و بنده نیز منتظر این گزارش‌ها هستم.
انتصابات مسئله‌دار در وزارت صمت باعث ناکارآمد شدن صنعت شد 
وی با بیان اینکه این انتصابات نابجا و مسئله‌دار در وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث ناکارآمدی صنعت شده است، تصریح کرد: وزارت صمت با تاکید بر تشکیل وزارت بازرگانی در تلاش است تا بر ناکارآمدی خود سرپوش گذارد که خوشبختانه بحث طرح تشکیل وزارت بازرگانی با مخالفت نمایندگان از دستور کار مجلس خارج شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با دقت افراد توانا، متخصص، متعهد و کارآمد را برای خدمتگزاری در این وزارتخانه به کار گیرند./