اصناف خوش حساب از بخشودگی مالیاتی برخوردار شوند

ریس مجمع نمایندگان استان قزوین

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با معرفی افراد خوش حساب در بخش اصناف باید زمینه تشویق و بخشودگی مالیاتی کسبه و بازاریان متعهد را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اصناف ظهر چهارشنبه با حضور سیده حمیده زرآبادی رئیس مجمع نمایندگان استان، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، سعید نبیل رئیس سازمان صمت، معاون بازرگانی و توسعه تجارت صمت، هیئت رئیسه اتاق اصناف قزوین و شهرستان‌ها در محل سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: تقویت اصناف در کشور منجر به رضایتمندی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی اصناف، پیشنهاد می‌شود اتاق اصناف با معرفی افراد خوش حساب به کارگروه زمینه لازم را برای بخشودگی جرایم مهیا کند.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: اصناف کشور با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: دولت با شناسایی مودیان جدید مالیاتی باید بتواند در مسیر تحقق عدالت مالیاتی گام بردارد.

سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های ۳۸ هزار واحد صنفی استان گفت: در سال رونق تولید درصددیم با همکاری اصناف آرامش بازار حفظ شود تا به حفظ اشتغال پایدار در بازار کمک شود.

وی بیان کرد: دریافت مالیات برای توسعه کشور ضروری است ولی باید در چهارچوب عدالت مالیاتی صورت گیرد تا امکان رقابت در بازار مهیا شود.

نبیل تصریح کرد: نظام توزیع جدید که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد باید با برنامه ریزی باشد تا کمترین آسیب به اصناف خرده فروش تحمیل شود.