کشور با کمبود پزشک مواجه است/ انحصار پزشکان پذیرفتنی نیست!

 زرآبادی درباره طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی مجلس گفت: درحال حاضر شاهد انحصار در رشته‌های پزشکی هستیم. امیدواریم با بررسی جزئیات طرح و تصویب آن در مجلس علاوه بر افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی، شاهد از بین رفتن انحصار پزشکان در این حوزه باشیم.

اوایل هفته گذشته خبری مبنی بر تصویب دو فوریت طرح افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی اعلام شد. اعلام این خبر، واکنش‌های مثبت و منفی گسترده‌ای را به همراه داشت و به سرعت به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها تبدیل شد. پیش از این حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت نیز به کمبود جدی پزشک در کشور اشاره کرده بود. کارشناسان معتقدند واگذاری تعیین ظرفیت پذیرش رشته پزشکی به وزارت بهداشت موجب کاهش تعداد پزشک در کشور و ایجاد نوعی انحصار در حوزه سلامت شده است. در همین زمینه خبرنگار الف در گفتگویی با سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نظر او را در این باره جویا شد.

زرآبادی با بیان اینکه نسبت تعداد پزشک به جمعیت در کشور پایین است گفت: وقتی سرانه پزشک در کشور، کمتر از حد معمول باشد شاهد انحصار در آن حوزه خواهیم بود و وجود انحصار در هیچ کجا پذیرفته نیست.

وی درباره طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی مجلس گفت: کلیات این طرح کاملا مورد تایید است و ظرفیت ها بایستی افزایش پیدا کند ولی باید روی جزئیات نیز دقت کافی لحاظ شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با بررسی جزئیات طرح و تصویب آن در مجلس علاوه بر افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی، شاهد از بین رفتن انحصار پزشکان در این حوزه باشیم.