نشست‌های گفت و گو محور دولت و جوانان باید تخصصی‌تر شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست‌های گفت و گوی دولت و جوانان باید تخصصی‌تر شود و یک موضوع و یک محور با خروجی خاص داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شامگاه چهارشنبه سیده حمیده زرآبادی در نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و جوانان در استان قزوین اظهار کرد: دغدغه‌هایی که در این نشست در حوزه جوانان مطرح شد، دقیق، صحیح و موشکافانه بود.

وی افزود: به دلیل اینکه در سال‌های گذشته جوانان حضور نداشته‌اند، مشاور جوانی نیز وجود نداشته که مسیر توجه به جوانان را به حرکت درآورد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استاندار قزوین و فرمانداران شهرستا‌ن‌های استان یک نفر از جنس جوانان را به عنوان مشاور تعیین کرده‌اند. ما به دنبال تغییر رویه و رویکرد هستیم و باید از ظرفیت جوانان به نحو احسن استفاده کنیم.

زرآبادی با بیان اینکه دولت نهم و دهم 500 هزار نفر را وارد بدنه دولت کرد، تصریح کرد: نشست‌های گفت و گوی دولت و جوانان باید تخصصی‌تر شود و یک موضوع و یک محور خاص باید داشته باشد. در شهرستان‌ها هم باید این نشست‌ها و هم‌اندیشی وجود داشته باشد و یک خروجی اجرایی داشته باشد؛ همچنین باید به دنبال ایده‌ال‌ها بود و با توجه به این مسائل، برنامه‌ریزی کنیم تا موفق شویم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس 15 کمیسیون تخصصی دارد، ادامه داد: در بحث بیکاری و نرخ بیکاری تفاوت وجود دارد و در استان قزوین که مرکز آمار اعلام کرده، نرخ بیکاری کمتر است.

زرآبادی اضافه کرد: در صبحت‌ها بیان شده که بیکاری جوانان دو برابر شده که در محدوده جوانان، بیکاری بانوان تحصیلکرده نیز آمار قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: بحث شفاف‌سازی بکارگیری اشتعال جوانان در وزارت کار اتفاق می‌افتد و تمامی اسامی منتشر می‌شود و این نتیجه استفاده از جوانان است که شفافیت و سلامت را به کار می‌گیرند.

این نماینده مجلس اذعان کرد: شهرستان‌های استان قزوین به تنهایی ظرفیتی دارند که در کل کشور موثر هستند که می‌توان به آبیک در زمینه دامپروری و  تاکستان باغات انگور اشاره کرد.

زرآبادی افزود: حرکت تشکل های دانشجویی در عرصه‌های مختلف، قابل تحسین است چراکه می‌توانند در جامعه جریان‌سازی کنند.