خبرگزاری مهر شعار مهرورزی را عملی کرده است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و ریس مجمع نمایندگان استان گفت: خبرگزاری مهر با رفتاری شایسته و توام با محبت و عقلانیت، شعار مهرورزی را در شیوه خبر رسانی و اطلاع رسانی عملی کرده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از بانوان مدیر دستگاههای اجرایی به همراه نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با حضور  در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین از خدمات این رسانه به مناسبت روز خبرنگار تجلیل کردند.

سیده حمیده زرابادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مهدیه قافله باشی عضو شورای اسلامی شهر قزوین از میهمانانی بودند که روز پنجشنبه در دفتر خبرگزاری مهر حضور یافتند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: شعارخبرگزاری مهر بسیار جذاب و تاثیرگذار و از موضوعاتی است که جامعه امروز شدیدا به آن نیاز دارد که باید به آن توجه شود.

زرآبادی تصریح کرد: خبرگزاری مهر استان قزوین در رفتار رسانه ای خود این شعار را عملی کرده و با رفتاری توام با احترام، مهربانی و مهرورزی و سعه صدر تاکنون توانسته منشا خدمات ارزشمندی در استان باشد که شاید حق شما هم ادا نشده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید اذعان کرد شاید برخی رسانه ها که با خروج از دایره اخلاق به حواشی و خبرهای جنجالی دامن می زنند بهتر می توانند به خواسته های خود برسند و رسانه های مظلومتر و با اخلاق تر از دایره کمک ها عقب می مانند که زیبنده نیست.

زرآبادی یادآورشد: خبرگزاری مهر در استان با نجابت و اخلاق حرفه ای در مسیر عمل به رسالت خود حرکت کرده و وجدانا در کمتر نشست و جلسه و یا رویدادی شما حضور ندارید و این پویایی و تحرک ستودنی است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیار علاقمند هستم پیگیر مطالبات خبرنگاران باشم و اگر پیشنهادی برای کمک به حل مشکلات خبرنگاران وجود دارد مطرح کنید تا در حد توانم پیگیر آن باشم.

زرآبادی از دقت، صحت و سرعت بالای انتشار خبرها در خبرگزاری مهر و بویژه رعایت بی طرفی،  انصاف و اخلاق در این رسانه تشکر کرد و خواستار ادامه این روش در خبر رسانی شد تا الگوی دیگران شود.

در این جلسه محمدرضا جباری سرپرست خبرگزاری مهر در خصوص حل مشکلات رسانه ها اظهارداشت: اگر دولت و مسئولان به رسانه ها باور داشته باشند باید کمک کنند تا استقلال مالی و هویتی و امنیت شغلی آنها حفظ شود تا مسیر حرفه ای شدن هموار و تقویت شود.

وی افزود: از آنجا که رسانه ها در فرهنگ تاثیر بی بدیلی دارند پیشنهاد می شود نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کنند تا از بودجه های فرهنگی هر استان درصدی به رسانه ها  داده شود تا به میزان تاثیرگذاری و عملکرد و فعالیت آنها اختصاص داده شود تا ضمن حفظ کرامت خبرنگاران و رسانه ها زمینه حمایت از این کار سخت و زیان آور مهیا شود.

جباری تصریح کرد: در شرایط کنونی که ادامه حیات برای رسانه های مکتوب و مجازی غیر دولتی بسیار دشوار شده همچنان شاهد کمک های جزیی فقط به رسانه های دولتی هستیم و فعالان مستقل و غیر دولتی همچنان با چالش های جدی روبرو هستند و از بی عدالتی رنج می برند که این روش باید اصلاح شود.