شفافیت تنها راه مبارزه با فساد است/ بودجه کشور نباید وابسته به نفت باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سیده حمیده زرآبادی» در نشست خبری که امروز شنبه (۱۹ مرداد) در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث تعاونی مسکن روزنامه نگاران معاون سیاسی استاندار هم ورود یافتند و مقرر شد ایشان این هم این موضوع را پیگیری کنند و حتی پیشنهاد بود با شهرداری به توافق برسند و زمین جابه جا شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف ما این است زودتر این موضوع به نتیجه برسد و در کمترین زمان ممکن مشکل تعاونی مسکن روزنامه نگاران حل شود.

 

وی عنوان کرد: در خصوص بیمه خبرنگاران این موضوع را از وزارتخانه پیگیری می کنیم و خانه مطبوعات دارد کاری انجام می دهد با عنوان پایش خبرنگاران که برای این پایش خود خبرنگاران هم باید همکاری داشته باشند.

 

زرآبادی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور افزود: با توجه به تحریم ها، باید بودجه های بنویسیم که به نفت وابسته نباشد و اینگونه آینده کشور روشن است و در غیر این صورت در برابر هر تحریم و تهدیدی شکننده هستیم.

 

وی در در ادامه با اشاره به ضرورت شفافیت در انتصاب ها اظهار کرد: انتصاب مدیران باید با شفافیت باشد و خیلی از افراد در خصوص انتصاب ها پیشنهاد و نظر می دهند و من معتقد هستم این روند باید شفاف شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تنها راه مبارزه با فساد و حواشی که ایجاد می شود شفافیت است و در خصوص حقوق، دارایی ها و انتصاب ها حاضر هستم با شفافیت اعلام کنم و لازم است رسانه ها کمک کنند ما به سمتی رویم که تمام مسائل شفاف مطرح شود و اینگونه مشکل عدم پاسخگویی حل می شود.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفرهای خارجی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مجلس شورای اسلامی به غیر از سفرهای ضروری، سفرهای دیگر اجازه داده نمی شود و اگر مسائل شفاف باشد، خیلی از موارد که دغدغه هست در ساختار شفاف برای مردم توضیح داده می شود.

 

زرآبادی در پاسخ به سوالی در خصوص رأی اعتماد به وزرا گفت: در رأی اعتماد به وزرا به تعداد انگستان یک دست هم تاکنون رأی مثبت نداده ام ولی مجلس محل مشورتی و نظر جمعی است و قطع یقین باید جمع به یک جمع بندی برسد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش معرفی نشده و ماه بعد مدارس شروع می شود و ناگزیر مجبور می شویم یکسری شاخص ها را تقلیل دهیم ولی اگر اینها مطالبه اصلی بوده و از سوی مردم مطالبه گری شود، شفافیت ایجاد شده و مشکل حل می شود.