در حوزه مسکن مافیای قدرت شکل گرفته است/ انگیزه قوی برای اجرا وجود ندارد

به گزارش ایسنا متأسفانه این قانون به مرحله اجرا نرسیده است؛ زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی آن را این‌گونه تحلیل می‌کند: مافیای مسکن و قدرت از اجرای آن جلوگیری می‌کنند؛ وزارت اقتصاد ایراداتی به این قانون گرفته ولی دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرده است که ایرادات رفع شود.
 

وی عنوان کرد: انگیزه اجرا قوی نیست و فکر می‌کنم عدم انگیزه به‌دلیل وجود مافیای قدرتمند است چراکه با اجرای آن منافع آنان به خطر می‌افتد به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.

زرآبادی در اشاره به سخن وزیر مبنی بر اینکه مردم مسکن نخرند تا ارزان شود، خاطرنشان می‌کند: این صحبت منطقی نیست و در واقع مسکن یکی از نیازهای اولیه است، شاید منظور وزیر این بوده که مردم اجاره‌نشین شوند؛ با توجه به نوسانات ارز، ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و مردم دوست دارند به نحو با ارزش تبدیل کنند.

به‌واسطه افزایش قیمت مسکن مردم در حاشیه شهرها سکنی گزیدند

وی ادامه می‌دهد: افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، تبعات اجتماعی نیز دارد چون افراد خانه‌هایشان کوچک‌تر شده و محلاتشان تغییر کرده و به حاشیه شهرها کوچ کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند: مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر سرمایه مهم است که در حال حاضر این امر وجود ندارد و نیازمند این است که یک بسته کامل دیده شود و همه ابعاد وجود داشته باشد و اجرایی شدن نیز تضمین می‌خواهد که در حوزه مسکن مافیای قدرت شکل گرفته که قطعاً با اجرای قوانین یا مصوب شدن قوانین جدید مخالفت خواهند داشت.