استان قزوین جزو استان های برتر در سطح کشور درزمینهٔ تولید محصولات کشاورزی است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نظارت بر میزان سموم کشاورزی موجب افزایش کیفیت محصولات صادراتی می شود

سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات حوزه صادرات که در اتاق بازرگانی برگزار شد،افزود: راه برون رفت از باقی مانده سموم محصولات کشاورزی نظارت بر فرآیند توزیع و شناسایی میزان مصرف است.
زرآبادی تصریح کرد: صادرات محصولات باغی و کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های صادرات کالاهای غیرنفتی در پایداری اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارد.
وی اظهار داشت: استان قزوین جزو استان های برتر در سطح کشور درزمینهٔ تولید محصولات کشاورزی است که تولید محصول سالم، تأمین امنیت غذایی جامعه و ایجاد اشتغال‌زایی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور نیز داشته باشد.
زرآبادی خاطر نشان کرد: امروز برای تأمین امنیت غذایی و افزایش تولیدات کشاورزی تمامی کشورهای جهان ناچارند از سموم شیمیایی استفاده کنند و حتی پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز نمی‌توانند ادعا داشته باشند که از مصرف سموم شیمیایی در حفظ تولیدات کشاورزی خود بی بهره اند.
وی با بیان اینکه باید به شکل جدی برای ارتقای سلامت غذایی مردم دستگاههای نظارتی وارد عمل شوند ، تاکید کرد: ارتقای سلامت غذایی نیازمند فرهنگ سازی برای تبدیل آن به مطالبه عمومی است و سلامت غذا و امنیت غذا باید به یک میزان مورد توجه قرار گیرند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: بحث سلامت و امنیت غذایی از سیاست های حاکمیتی است و جهاد کشاورزی موظف است در خصوص نحوه توزیع و استفاده سموم برنامه ریزی کند.
وی افزود: این سازمان باید یک لیست از میزان سموم مورد نیاز و فروشگاههای مورد تایید برای در اختیار قرار دادن سموم به کشاورزان و باغذاران تهیه کند تا با توجه به نوع محصول و به میزان لازم سموم کشاورزی در اختیار آنها قرار گیرد.
زرآبادی تاکید کرد: برای داشتن صادرات با کیفیت نیازمند نظارت بردقیق و منجسم برمیزان سموم مورد نیاز در محصولات کشاورزی هستیم .