توضیحات رئیس سازمان سنجش قانعم نکرد

در خصوص هم‌ترازی کنکور سراسری جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور نمایندگان مجلس و ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.

آرمان شهر؛ کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳و ۱۴ تیرماه برگزار شد. این در حالیست که با نگاهی به آمار و ارقام مربوط به ظرفیت رشته‌های مختلف دانشگاهی و همچنین شرکت‌کنندگان گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی در کنکور سراسری، سوالات بسیاری در خصوص عدم توازن میان شرکت‌کنندگان و ظرفیت رشته‌های دانشگاهی به‌وجود می‌آید.
در این خصوص جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور نمایندگان مجلس و ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.
سیده‌حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و البرز و آبیک که یکی از نمایندگان پیگیر اعتراضات مطرح‌شده در این خصوص است به خبرنگار آرمان شهر گفت: در خصوص رشته علوم انسانی، در دانشگاه‌ها ۱۰۳ هزار صندلی بیشتر از تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور این رشته وجود دارد و این ظرفیت خالی مانده است.
وی افزود: در رشته علوم ریاضی و فنی نیز ظرفیت دانشگاه‌ها ۹۱ هزار صندلی بیشتر از شرکت‌کنندگان است.
عضو فراکسیون امید اظهار کرد: این درحالیست که در رشته علوم تجربی ظرفیت دانشگاه‌ها ۴۶۷ هزار صندلی کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان است و این عدم توازن و هم‌ترازی خود را بیشتر در این رشته نشان می‌دهد.
زرآبادی در خصوص توضیحات رئیس سازمان سنجش در این جلسه اظهار کرد: آقای دکتر خدایی در این جلسه حضور پیدا کردند و توضیحاتی دادند که من هنوز از این توضیحات قانع نشده‌ام.
وی ادامه داد: ایشان قرار بود گزارشی هم به من ارائه دهند که هنوز ارائه نداده‌اند. من همچنان پیگیر این موضوع هستم و اگر گزارش ارائه نشود پیگیری‌های بعدی را انجام خواهم داد.
وی در پایان درباره نتیجه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: دلیل برگزاری جلسه کمیسیون بررسی هم‌ترازی کنکور سراسری بود و مقرر شد تا بررسی‌های لازم انجام شود تا راهکاری برای آن ارائه شود و کسانی که معترض هستند به نحوی اعتراضاتشان پاسخ داده شود