آیین نامه انتخاب مسئولان هیات های ورزشی نیازمند بازنگری است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد:

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: آیین نامه های مربوط به انتخاب مسئولان فدراسیون ها و هیات های ورزشی نیازمند بازنگری و تدوین دوباره هستند.

 

 

سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در جمع روسا، نایب رییسان و دبیران هیات های ورزشی استان قزوین که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: ساختار کنونی این آئین نامه ها طوری است که این شائبه را ایجاد می کند برخی افراد با لابی گری و رایزنی ها می توانند نتیجه آرا را به سود خود بازگردانند.
وی با اشاره به اقدامات قابل توجه وزارت ورزش و جوانان در کسب موفقیت های داخل و خارجی در عرصه ورزش، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه جوانان اتفاقات صورت گرفته مثبت نبوده و شاهد فرصت سوزی های زیادی بوده ایم.
زرآبادی، ورزات ورزش و جوانان را تنها مرجع رسیدگی به امور جوانان دانست و تصریح کرد: اقدامات و برنامه ریزی های مناسبت تری در حوزه اشتغال، ازدواج و تسهیلات بانکی باید در این بخش صورت پذیرد و این وزارتخانه باید فعال تر از گذشته به موضوعات یاد شده بپردازد.
این نماینده مجلس یادآور شد: در حوزه معلولان نیز ورزشکاران قزوینی ظرفیت های فراوانی در کسب مدال داشته و موفقیت های آنان در بازی های آسیایی خود گواه این دلیل می باشد.
به گفته وی، به نظر می رسد با وجود آیین نامه های اشتغال برای ورزشکاران مدال آور آسیایی و جهانی، این مهم می تواند برای ورزشکاران معلول نیز در نظر گرفته شود.
وی بر لزوم تقویت ورزش بانوان نیز تاکید کرد و اضافه کرد: به دلیل محدودیت های حضور بانوان ما در برخی از رشته های آبی، برای جلوگیری از بی انگیزه شدن فعالیت های ورزشی این قشر، در صورت کسب امتیازها و ثبت امتیازات آنان، نتایج آنان معادل سازی شده و سهمیه های مالی در نظر گرفته شده به آنان اختصاص داده شود.
زرآبادی، اختلاف نظر و برخوردهای سلیقه ای در بخش حضور بانوان در ورزشگاه ها را باعث آسیب به ورزش کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه هیچ منع قانونی و شرعی برای این حضور دیده نمی شود مسئولان کشور برای اینکه وارد چالش های بین المللی در این زمینه نشویم باید راه حل مناسبی را برای این مساله پیدا کنند چرا که این مساله بازخورد خوبی را برای ما به همراه نخواهد داشت.