بررسی مشکلات استارت‌آپ‌ها؛ از خلا قانونی تا بروکراسی اداری

سیده حمیده زرآبادی  سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدر تشریح نشست فراکسیون متبوعش به حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  معاونت فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های استارت‌آپی در این جلسه اشاره کرد.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی شرکت‌های استارتآپی خلا قانونی است چراکه که بیشتر کسب و کارهای کشور سنتی بوده و قوانین براساس این مشاغل تدوین شده و به سایر حوزه‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

انتقاد از نبود مرجع و متولی خاص برای رسیدگی به مشکلات شرکت‌های استاراپی

وی با بیان اینکه نبود مرجع و متولی خاص برای رسیدگی به مشکلات شرکت‌های استارآپی یکی از اصلی ترین مشکلات آنها است، اظهار کرد: از آنجایی که ماهیت فعالیت این شرکت‌ها سرعت است، پیچ و خم اداری موجود در کشور موانع بسیاری پیش روی آنها ایجاد می‌کند.

تدوین طرح یا لایحه برای حل مشکلات استارت‌اپ‌ها

سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری، عدم حمایت‌های مالی مناسب از استارت آپ‌ها برای تجاری شدن را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و اضافه کرد: پس از استماع مشکلات استارت آپ‌ها، مقرر شد؛ خلاهای قانونی این حوزه در دولت کارشناسی و به صورت طرح یا لایحه در مجلس بررسی شود تا مشکلات فعالان این عرصه رفع شود./