وزیر صنعت برنامه منسجم و مناسبی برای ساماندهی صنعت خودرو ندارد

سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صنعت ناشی از تحریم، سوء مدیریت و چالش های گذشته است وبه نظر می رسد وزیر هم هیچ برنامه منسجمی برای حل مشکلات ندارد و شاید استیضاح شود.

 

 

سیده حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نظارت بر رفتار نمایندگان و تخلف دو نماینده در حوزه مالی اظهار داشت: اگر صحبتی در خصوص رعایت قانون می‌شود منظور دفاع از کسی نیست بلکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که قانون و شرع و عرف مورد توجه قرار گیرد و حق کسی ضایع نشده و آبروی فردی به سادگی ریخته نشود.

وی افزود: موضوع تخلف مالی دو نماینده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم مطرح شده بود و باید نظر این هیئت مورد توجه قرار می‌گرفت تا شأن افراد رعایت شود و در مورد تخلف هم نه من و نه کس دیگر نمی‌تواند قضاوت کند و تنها مرجع دستگاه قضائی است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید احضار و دستگیری متخلف چه مردم عادی و یا مسئولان و نمایندگان بر اساس ضوابط باشد و قانون مراعات شود برای نمونه مدیرکل سابق میراث فرهنگی را روز پنجشنبه دستگیر کردند تا فرصت تأمین ضامن و وثیقه را نداشته باشد و به روز تعطیل برخورد کند و تاکنون هم حکمی نداده‌اند که نشان می‌دهد مدارک کافی برای تخلف ندارند اما با آبروی ۵۰ ساله یک مدیر و یک مسلمان بازی شد.

وی گفت: با هر گونه برخورد خارج از ساختار، قانون و عرف مخالفم و در کنار آن بشدت از برخورد با فساد و افراد متخلف اعم از نماینده و وزیر و مسئول موافقیم و نباید تفاوتی قائل شد.

زرآبادی اظهار داشت: اگر همه مسائل در مسیر قانونی باشد موجب اعتمادسازی می‌شود و به نفع نظام است.

تشکیل وزارت میراث فرهنگی موجب نظارت بهتر می‌شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه هم گفت: در زمان سازمان بودن کسی پاسخگو نبود و ما باید از رئیس جمهور سوال خود را مطرح می‌کردیم و نظارت و انسجام مناسب در این سازمان کمتر بود و با تشکیل وزارتخانه می‌توان ضمن نظارت بیشتر و پاسخگو کردن وزیر به تقویت صنعت گردشگری هم کمک کرد.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری می‌تواند امروز جایگزین نفت شود و رسیدن به این هدف مستلزم داشتن یک تشکیلات منسجم مانند وزارتخانه است تا کارها سامان یابد.

زرآبادی تصریح کرد: با تشکیل وزارتخانه نحوه هزینه کرد اعتبارات هم بهتر می‌شود و می‌توان به نتایج کار امیدوار بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با تشکیل وزارتخانه آیا دولت بزرگ‌تر نمی‌شود گفت: از آنجا که ساختار سازمان میراث فرهنگی در استان‌ها مناسب و خوب شکل گرفته است برای تغییر وضعیت به وزارتخانه نیازمند ایجاد تشکیلات جدید و اضافه شدن نیرو نیستیم و هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌شود بود و در مجموع نمایندگان هم دنبال بزرگ‌تر شدن دولت نبودند و این کار صورت نخواهد گرفت.