شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

رئیس مجمع نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار جدید قزوین انتظار می‌رود ضمن بهره گیری از ظرفیت بی بدیل زنان و جوانان، موضوع شایسته‌سالاری در انتخابات مدیران را مورد توجه جدی قرار دهد

سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و تقدیر از خدمات استاندار سابق و معارفه استاندار جدید قزوین با تقدیر از خدمات عبدالمحمد زاهدی افزود: اگر بخواهیم از عملکرد، تعهد، پیگیری و دلسوزی آقای زاهدی بگوییم مثنوی هفتاد من می شود و ایشان با سابقه خدمت در هفت استان کشور وارد قزوین شد و حاصل آن تجربه های طولانی را در نگاه توسعه ای وی مشاهده کردیم.
وی اضافه کرد: گرچه در شرایط فعلی مدیریت به شکل ایده آل سخت است اما آقای زاهدی در همین وضعیت دشوار قدم های مثبتی برداشت که یکی از نتایج آن کسب رتبه اول قزوین از نظر رضایت مندی مردم از دستگاه های اجرایی بود.
زر آبادی همچنین با خیر مقدم به استاندار جدید و آرزوی موفقیت برای وی به ارایه بخشی از ضعف ها و قوت های قزوین پرداخت و ادامه داد: رضایتمندی مردم از مدیران به تاسی از دیدگاه امام علی(ع) در گرو هشت شاخص ایمان، تقوا، ساده زیستی، مردمی بودن، معتدل بودن، عالم و متخصص بودن در مسایل اجتماعی و سیاسی و دارای تجربه و حسن شهرت است.

این نماینده استان قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: متاسفانه با وجود تلاش های گذشته هنوز مشکلاتی در مدیریت استان وجود دارد که امیدواریم اصلاح شود.
وی، مبنا قرار دادن شایسته سالاری در انتخاب مدیران با اولویت بهره‌گیری از نیروهای بومی به ویژه در شهرستان ها، در دستور قرار دادن مبارزه با فساد از طریق شفافیت، برخورد با متخلف که اصلاح طلب و اصول گرا ندارد، حفظ آبروی خانواده و حرمت سرمایه های اجتماعی را از مهم ترین درخواست ها و مطالبات مردمی از استاندار جدید عنوان کرد.
زر آبادی اظهار داشت: خیلی از مسایل با ایجاد شفافیت از طریق رسانه ها می تواند به ایجاد سرمایه های اجتماعی کمک کند که امیدواریم استاندار جدید در این خصوص همت ویژه ای داشته باشد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بی بدیل جوانان گفت: توجه به این ظرفیت در استان قزوین مغفول مانده که البته مشکل جوانان امروز فقط قرار گرفتن در مناصب دولتی نیست بلکه برای فعالیت های دیگر و اشتغال و نوآوری نیز جوانان ما با موانع زیادی مواجه هستند که انتظار می رود استاندار قزوین به این موضوع توجه کند.
زرآبادی همچنین به لزوم بهره گیری از توان زنان نیز اشاره کرد و گفت: حوزه بانوان هم داستانی شبیه جوانان دارد و آنها مسیر سختی برای تاثیرگذاری و حرکت دارند و باید به این قشر توجه بیشتری شود.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حفظ محیط‌ زیست نیز اشاره کرد و گفت: اوضاع محیط زیست قزوین چندان خوب نیست و استاندار جدید نباید اجازه دهد این استان به محل دفن پسماند استان های دیگر تبدیل شود.
زرآبادی همچنین گفت: قزوین ظرفیت بالا و قوی در حوزه جامعه کارگری دارد اما به دلیل مشکلات پیش آمده هم اکنون شاهد مسائل زیادی در این حوزه هستیم که نیاز است با دقت بیشتری به آن توجه شود.
وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی قزوین، افزود: کشاورزان و باغداران هم قشر مهمی هستند که در سال های گذشته هم دچار خسارت های زیادی شدند که نیازمند نگاه ویژه ای هستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود : در حوزه فرهنگ هم نیز توقع هنرمندان از استاندار زیاد است و باید به شکل شایسته به آنها پاسخ داد و خبرنگاران هم که به دنبال شفافیت هستند نیازمند پاسخگویی و همراهی استاندار هستند.

زرآبادی همچنین خطاب به وزیر کشور نیز گفت: قزوین در چند سال گذشته با وجود تحولات جمعیتی از تقسیمات کشوری بی بهره مانده که امیدواریم در ادامه کار دولت به این موضوع هم رسیدگی شود